واکنش ها به قطع روابط مصر با سوریه

مردم مصر: مرسی سفارت اسراییل را بست یا سوریه را؟

مردم مصر: مرسی سفارت اسراییل را بست یا سوریه را؟
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 14:16

مردم مصر می گویند مرسی هنگام سخن گفتن در باره بستن سفارت سوریه، چنان لحنی داشت که ما تصور می کردیم سفارت اسرائیل را خواهد بست .

احزاب و تشکّل های مخالف مصر از محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور به علت قطع روابط با سوریه انتقاد و اعلام کردند که مرسی برای منحرف کردن افکار عمومی از بحران های داخلی، با کشور دوست سوریه درگیر شده است .
مارگریت عازر عضو ائتلاف مخالف "جبهه نجات مصر" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: مرسی مردم و ارتش مصر را وارد مشکلاتی کرده است که آمادگی آن را ندارند. مرسی چگونه می تواند از ملت سوریه حمایت کند در حالی که هنوز نتوانسته بحران های مصر را حل کند.
عازر اوضاع اقتصادی و سیاسی مصر را نامناسب توصیف و خطاب به مرسی خاطرنشان کرد: شما برای بهبود وضعیت مصر نمی توانی کاری بکنی چگونه می خواهی در خارج از کشور کاری از پیش ببری .
"حسام فوده" مسئول امور جوانان حزب "مصری های آزادیخواه" نیز در مصاحبه با العالم گفت : مرسی از یک سال پیش قدرت را به دست گرفته و هم اکنون در حالی به قضیه سوریه می پردازد که ما با مشکلات عدیده داخلی مواجه هسیتم.
فوده ، مرسی را به دراز کردن دست کمک خواهی به سوی برخی کشورهای عربی متهم کرد و افزود : کمک خواستن مرسی از برخی سران عرب مایه ننگ است .
محمد مرسی روز شنبه این هفته قطع روابط دیپلماتیک مصر با سوریه را اعلام کرد و از حزب الله لبنان خواست که فورا نیروهای خود را از سوریه خارج کند و شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز به برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه فراخواند.
برخی شخصیت های سیاسی تصمیمات مرسی را خدمت به آمریکا و اسرائیل می دانند و برخی دیگر معتقدند که هدف مرسی منحرف کردن افکار عمومی از تظاهرات مخالفان وی در اواخر ماه میلادی کنونی (ژوئن) است.
مخالفان مرسی می گویند: هنگامی که مرسی از بستن سفارت سوریه سخن می گفت، چنان لحنی داشت که ما تصور می کردیم سفارت اسرائیل را خواهد بست .

MKH-17-23:51

پربیننده ترین خبرها