ابوالفتوح: مرسی بهتر است از قدرت کناره گیری کند

ابوالفتوح: مرسی بهتر است از قدرت کناره گیری کند
چهارشنبه 5 تير 1392 - 20:21

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر بر لزوم مسالمت آمیز بودن تظاهرات مخالفان محمد مرسی، رییس جمهور مصر، در روز سی ام ژوئن (9تیر) و مخالفت خود با ریخته شدن خون هر یک از طرف ها تاکید کرد .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در مراسم افتتاح مقر حزب "مصر مقتدر" در القلیوبیه که طرفداران ابوالفتوح و اعضای این حزب حضور داشتند، به روزنامه نگاران و خبرنگاران اجازه پوشش اخبار آن و نیز پوشش دیدار ابوالفتوح با اعضای این حزب و برخی از گروه های سیاسی در القلیوبیه داده نشد.
عبدالمنعم ابوالفتوح در این خصوص گفت: این مراسم نشستی حزبی و نه یک نشست مطبوعاتی است و نباید رویدادهای آن اطلاع رسانی شود زیرا به تدارکات تظاهرات سی ام ژوئن مربوط می شود.
دراین مراسم ، تعدادی از گروه های وابسته به جریان اسلامی و درصدر آن حزب الوسط نیز حضور داشتند.
ابوالفتوح همچنین افزود: محمد مرسی رئیس جمهوری مصر که نتوانسته بحران های برق، بنزین و گازوئیل را در کشور حل کند، ثابت کرده که رئیس جمهوری ناتوان است و ناتوانی مسئولان و قدرت حاکم در حل مشکلات و بحران های مصر و نیز دخالت برخی طرف ها در امور ریاست، با خواسته های مردم از انقلاب همخوانی ندارد.

به نظر می رسد منظور ابوالفتوح از برخی طرف ها، سران جماعت اخوان المسلمین باشد که این روزها سخت در تلاش هستند تا بتوانند خود را در راس قدرت نگه دارند و از این رو هر روز دستورات جدیدی به محمد مرسی می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، تنها راه برای حل بحران در مصر است تا ارتش بار دیگر در گرداب سیاست وارد نشود.
نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر با بیان اینکه نباید میان احزاب سیاسی و جنبش های انقلابی تفاوت قائل شویم بلکه باید کشور را از جناح بندی نجات دهیم، افزود: مشروعیت به معنای چک سفید نیست و مردم حق دارند که هروقت بخواهند از رئیس جمهوری که قابل اعتماد نیست، سلب اعتماد کنند و بهتر است که مرسی از سمت خود کناره گیری کند تا کشور وارد تونل تاریک نشود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها