شورای هماهنگی مخالفان سوری:

با راهکار نظامی برای حل بحران سوریه مخالفیم

با راهکار نظامی برای حل بحران سوریه مخالفیم
جمعه 7 تير 1392 - 16:30

شورای هماهنگی مخالفان در خارج از سوریه، اعلام کرد: با هرگونه راهکار امنیتی و نظامی برای بحران سوریه و هم چنین تجهیز گروه های مسلح به سلاح های بیشتر مخالف است.

"ماجد حبو" دبیرکل شورای هماهنگی مخالفان در خارج از سوریه، عصر جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شورای هماهنگی، از اساس با هرگونه خشونت از هرطرفی که باشد، مخالف، و خروج جنگجویان غیر سوری از سوریه را خواستار است.
وی با تاکید بر کشنده بودن گزینه نظامی، خاطر نشان کرد: بحران سوریه باید با سازوکارهای سیاسی حل و فصل شود. به این ترتیب، باید گفت گروه های مخالفی که راهکار مبارزه مسلحانه را برگزیده اند، خلاف چشمداشت ها و آرزوهای مردم سوریه گام برداشتند، به همین سبب باید از همه امکانات مردم سوریه برای مقابله با تشکیلاتی امثال جبهه النصره استفاده شود.
شورای هماهنگی مخالفان در خارج از سوریه افزود: گروه های مسلح بر این باورند که راهکار نظامی می تواند به سقوط نظام بشار اسد منتهی شود، اما تجربه ثابت کرده که این گزینه بی فایده است و راهکار سیاسی، هیچ جایگزینی ندارد.
حبو سپس با قدردانی از گروه هایی که راهکارهای سیاسی را برای مخالفت با نظام سوری برگزیده اند، تاکید کرد: این گروه ها، باید در آینده سیاسی کشور شریک باشند.
وی همچنین با انتقاد شدید از مواضع واشنگتن در قبال بحران سوریه، از تصمیم چهار عضو مجلس سنای آمریکا برای تصویب طرحی در کنگره خبر داد که هدف از آن جلوگیری از اقدام دولت آمریکا در مسلح کردن مخالفان سوری است.
حبو افزود: اختلاف مجلس سنا و وزارت امورخارجه آمریکا نشان دهنده شکست خورده بودن سیاست این کشور در قبال سوریه است، اما علت پافشاری دولت آمریکا بر مواضع شکست خوردۀ خود، آن است که این سیاست در جهت خدمت به منافع اسرائیل در منطقه است.
شورای هماهنگی مخالفان در خارج از سوریه، علت موضع گیری های شکست خورده کشورهای غربی نظیر آمریکا، انلگیس و فرانسه را اتکا به اطلاعات نادرست عوامل محلی درباره اوضاع داخلی در سوریه دانست.
"ماجد حبو" در پایان به موضع گیری فرانسه در قبال بحران سوریه اشاره کرد و گفت: فرانسوی ها بر این باورند که آمریکا امتیازات مهمی درخصوص کنفرانس ژنو2 به روسیه داده است، به همین سبب فرانسه کارشکنی در برابر برگزاری این کنفرانس را در دستور کار خود قرار داده است.

21-18:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها