دلیل شتابزدگی عربستان و امارات در استقبال از تحولات مصر

دلیل شتابزدگی عربستان و امارات در استقبال از تحولات مصر
شنبه 15 تير 1392 - 12:50

فعال عربستانی درباره پیامدهای اقدامات مداخله جویانه عربستان و امارات در تحولات اخیر مصر هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عبدالله القحطانی" در اظهاراتی در تویتر با اشاره به شتابزدگی عربستان و امارات برای تبریک برکناری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری مصر گفت: عربستان و امارات پس از اعلام برکناری مرسی بی درنگ شبکه های اسلامگرا را قطع کردند.
این فعال اینترنتی افزود: عربستان و امارات خواستار قطع همه شبکه های حامی مرسی شدند، تا "کودتا" علیه وی به طور صحیحی انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: عربستان و امارات زندانی شدن همه اعضای گروههای اسلامگرا و تحت نظر گرفتن محمد مرسی را خواستار شدند تا از انتقال پیام های آنها به طرفدارانشان جلوگیری شود و ارتش بتواند آنها را تحت کنترل خود درآورد.
وی از جمله اقدامات هوشمندانه مرسی را سخنان مستقیمش خطاب به مردم قبل از بازداشت دانست که ویدیوی آن بر روی پایگاه یوتیوب منتشر شد.
القحطانی خاطرنشان کرد: طرفداران مرسی اعم از اسلامگرایان، و برخی از شهروندان مسیحی و غیر مسیحی با هدف اعتراض به این اقدام ارتش و هشدار درباره خطر جنگ داخلی در کشور، به سرعت تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.
القحطانی تأکید کرد که یک شب قبل از برکناری مرسی، حکام امارات و عربستان و مزدورانشان با خیال راحت و شادمان از سرنگونی اسلامگرایان به خواب رفتند، اما صبح هنگام با فریاد اربابشان آمریکا در اعتراض به این اقدام از خواب بیدار شدند.
این فعال عربستانی افزود: آمریکا گمان می کرد که در صورت کودتا اسلامگرایان همانند زمان به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 توسط صهیونیست ها، ساکت خواهند نشست. اما این بار وضعیت متفاوت بود. آمریکا دریافت که توطئه موفق نبوده است. زیرا مصر به زودی به میدان جنگ تبدیل خواهد شد و بی تردید آتش این وضعیت به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز کشیده می شود. زیرا آنها علیه اسلامگرایان موضع گرفتند.
القحطانی با اشاره به بی اعتبار شدن شبکه العربیه عربستان به دلیل حمایت از برکناری مرسی، خاطرنشان کرد: ولید الابراهیم گفته است العربیه اعتبار خود را در افکار عمومی داخلی از دست داده و این شبکه را به دلارهای محمد بن زاید فروخته است. دولت عربستان اعلام کرده است که شبکه خبری "العرب" تحت مالکیت "ولید بن طلال" را جایگزین "العربیه" کرده است و دولت در روزهای آینده آن را برجسته تر خواهد کرد.
وی ادامه داد: دولت های عربستان و امارات و مزدورانشان در حال حاضر سردرگم شده اند، زیرا در صورت بازگشت مرسی یا سقوط مصر در گرداب جنگ داخلی، آنها شکست خواهند خورد و آتش جنگ آنها را هم در برخواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها