تصاویر اختصاصی از حرم حضرت زينب (س) بعد از حملات اخیر

يکشنبه 30 تير 1392 - 12:30

العالم ، دمشق - پس از حمله خمپاره ای تروریست ها به مرقد مطهر حضرت زینب (س) در روز جمعه، ارتش سوریه عملیات پاکسازی مناطق اطراف مرقد از گروه های تروریست را با موفقیت اجرا کرد.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، اماکن مقدس نیز از جنگ علیه سوریه در امان نمانده اند و بسیاری از این اماکن از جمله بارگاه حضرت سکینه (س) در داریا و مرقد «حجر بن عدی» از صحابه پیامبر آماج حملات تروریستی قرار گرفته و تخریب شده اند.

فروردین امسال نیز علامه شیخ «محمد سعید رمضان بوطی» رئیس اتحادیه علمای بلاد شام در حمله تروریستها به همراه 49 تن از نمازگزاران در مسجد الایمان دمشق به شهادت رسید و بیش از صد تن دیگر زخمی شدند.

گروه های مسلح همچنین بارها تهدید کرده اند که مرقد حضرت زینب (س) نوه پیامبر اکرم (ص) را در ریف دمشق تخریب خواهند کرد.

عاملان همه این حملات به اماکن مقدس در سوریه گروه های مسلح مدعی دفاع از اسلام هستند.

اما روز جمعه تروریست ها به مرقد مطهر حضرت زينب (س) دو گلوله خمپاره شلیک کردند. در این حمله، «انس الرومانی» مدیر اداری آستان مقدس حضرت زینب (س) به شهادت رسید و شماری از زائران مجروح شدند. اصابت خمپاره ها خساراتی هم به صحن خارجی حرم وارد کرد. در پاسخ به تجاوز تروریست ها، «کمیته های مردمی» که وظیفه دفاع از حرم مطهر را بر عهده دارند، مقر تجمع گروه های مسلح را در "حجیره" در حومه دمشق مورد حمله قرار دادند.

گلوله های خمپاره ای که به سوی مرقد مطهر حضرت زینب (س) شلیک شده بود ، به اطراف مرقد اصابت کرده و هیچ یک از این گلوله ها به صحن مرقد ایشان برخورد نکرده است.

پربیننده ترین خبرها