اعضای ارشد القاعده در عراق از زندان گریختند

اعضای ارشد القاعده در عراق از زندان گریختند
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:56

گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده در عراق، حمله به دو زندان نزدیک بغداد را به عهده گرفت؛ این در حالی است که یک مسئول عراقی اعلام کرد برخی از زندانیان فراری از اعضای ارشد القاعده هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" در بیانیه ای اعلام کرد عناصر این گروه پس از برنامه ریزی به دو زندان بزرگ عراق یعنی "ابوغریب" و "الحوت" حمله کردند .
در این بیانیه آمده است که حمله به این دو زندان درپی درخواست "ابوبکر بغدادی" برای آزاد کردن عناصر این گروه اجرا شد .
حمله مسلحانه به زندان ابوغریب در غرب بغداد و زندان الحوت در شمال این شهر یکشنبه شب آغاز شد و درگیری های مسلحانه تا بامداد روز دوشنبه ادامه داشت .
ابوبکر بغدادی رئیس شاخه القاعده در عراق یک سال پیش در پیامی صوتی از نیروهای خود خواسته بود که به زندان های عراق حمله کنند.
"حاکم الزاملی" عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان عراق دیروز (دوشنبه) گفته بود که حداقل 500 نفر از زندان های ابوغریب و الحوت فرار کردند.
وسام الفریجی سخنگوی وزارت دادگستری عراق نیز از کشته شدن 21 زندانی هنگام فرار خبر داده است و منابع امنیتی و پزشکی نیز از کشته شدن حداقل 20 نیروی امنیتی در درگیری با مهاجمان خبر دادند.
یکی ازمسئولان امنیتی عراق نیز اعلام کرد که شماری از فراریان از اعضای ارشد القاعده هستند و عملیات تعقیب آنها همچنان ادامه دارد.   
   
   

 

پربیننده ترین خبرها