وحشت اسرائیل از همپیمانان خود در سوریه

وحشت اسرائیل از همپیمانان خود در سوریه
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 - 14:34

العالم - مقام های رژیم صهیونیستی از تبدیل شدن سوریه به بستری مناسب برای تجمع افراط گرایان سراسرجهان ، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در شرایطی که رژیم اشغالگر قدس در کنار کشورهای غربی ، عربستان ، قطر و ترکیه از مهمترین حامیان گروههای مسلح تروریستی در سوریه بوده است ، اکنون نگران افزایش دامنه فعالیت های افراطی گروههای مسلح سوریه و گرفتن گریبان رژیم اسرائیل است.

به گفته رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، سوریه به بستری مناسب برای  افراط ‌گرایان  از سراسر جهان تبدیل شده است که نه تنها برای ایجاد پایگاهی در سوریه می جنگند بلکه قصد سرنگونی حکومت بشار اسد و تشکیل یک دولت اسلامی افراطی را در سر می پرورانند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، آویو کوچاوی، رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در جشن فارغ التحصیلی افسران این رژیم گفت: درست مقابل چشمان ما مرکزی از "جهاد جهانی" در حال توسعه است که ممکن است نه تنها بر سوریه و مرزهای اسرائیل بلکه بر لبنان، اردن و صحرای سینا نیز تاثیر بگذارد.

آویو کوچاوی افزود: بادهای تغییر در منطقه ممکن است در دراز مدت فرصت های جدیدی را هموار کند؛ اما در کوتاه مدت موجب تشدید خطرات و تهدید برخی از جبهه ها خواهد شد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل کمی بعد از بازگشتش از واشنگتن و مذاکره با مقام های ارشد سرویس اطلاعاتی، جذب افراط گرایان در سوریه را نگران کننده توصیف کرد.

تروریست های سوریه در قابل گروههای مختلف و از جمله النصره تاکنون زیان های مالی و جانی بسیاری به مردم وارد کرده اند.

اسلحه های پیشرفته این گروهها با همکاری زنجیره ای توسط ترکیه ، قطر ،عربستان و رژیم صهیونیستی تامین شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش کرد: براساس توافقنامه عربستان با اسرائیل برای پشتیبای مالی از قرارداد خرید سلاح های قدیمی ارتش اسرائیل باهدف ارسال آنها برای تروریست های مسلح در سوریه به توافق رسیده است.

این رادیو افزود: عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی برای حمایت مالی از قرارداد خرید سلاح های قدیمی ارتش اسرائیل به ارزش 50 میلیون دلار به منظور ارسال آنها برای تروریست های مسلح در سوریه توافق نظر کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه رژیم صهیونیستی گفت: این سلاح ها شامل موشک های ضد زره، تیرباز، توپ و خودروهای سبک، مهمات، قطعات یدکی و دستگاه های ارتباطی و دید در شب قدیمی است که در صورت قرار گرفتن در دستان تروریست های مسلح در سوریه، تاثیری بر ارتش اسرائیل نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها