وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد:

اتفاق‌نظر ترکیه و عربستان با صهیونیستها ضد سوریه

اتفاق‌نظر ترکیه و عربستان با صهیونیستها ضد سوریه
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 12:11

وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد، عربستان سعودی و ترکیه با رژیم صهیونیستی در دشمنی با ملت سوریه اتفاق نظر دارند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" گفت: تفکر وهابی تکفیری که گروه‌های تروریستی در سوریه بر اساس آن عمل می‌کنند، تفکری یکجانبه است که با تفکر صهیونیستی همخوانی دارد؛ به همین دلیل عربستان سعودی و ترکیه و رژیم صهیونیستی در خصوص دشمنی با ملت سوریه با یکدیگر اتفاق نظر دارند.
"عمران الزعبی" در مصاحبه با تلویزیون سوریه اظهار داشت: عاملان جنایت "خان العسل" و حامیان تسلیحاتی و مالی آنها نمی توانند از مجازات بگریزند و هزینه سنگینی خواهند پرداخت که توانایی تحمل آن را ندارند.
الزعبی تأکید کرد: مسأله فقط زمان است، و ما بیشتر از آنچه که (دشمنان) تصور می کند، اراده، توانایی و صبر و تحمل داریم.
وی ادامه داد: در خان العسل شاهد جانفشانی عظیمی از سوی شهروندان و نظامیان سوری بودیم چرا که آنان می دانستند که جان خود را در راه میهنشان تقدیم می‌کنند.
الزعبی اظهار داشت: هدف از جنایت خان العسل ارعاب مردم سوریه و تغییر معادلات نظامی بود، زیرا ارتش سوریه در همه محورهای عملیاتی در حال پیشرفت است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه مردم این کشور در حال جنگ با تروریسم هستند، خاطرنشان کرد: مردم و نیروهای مسلح سوریه به خوبی با تجاوزگری‌ها و چالش‌هایی که کشورشان با آن مواجه شده آشنا هستند.
الزعبی ادامه داد: همگان می‌دانند که آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان سعودی و ترکیه به این تروریستها آموزش می دهند و آنان را تسلیح کرده و به سوریه اعزام می‌کنند؛ این کشورها به صورت مستقیم مسئول قانونی جنایتهایی هستند که ابزار تروریستی آنها در سوریه مرتکب می‌شوند، تروریستهایی که به صورت روزانه در حال نقض قوانین بین المللی مبارزه با تروریسم در مرزهای سوریه با ترکیه، اردن و لبنان هستند.
الزعبی مخالفان سیاسی خارج نشین را به اعلام برائت از تروریسم و محکوم کردن جنایتها ضد ملت و ارتش سوریه فرا خواند و از آنها خواست به صورت مستقیم وارد گفت و گو شوند.
الزعبی تأکید کرد: همه گروه‌های تروریستی از شهروندان به عنوان سپر انسانی جهت اجرای جنایتها و اقدامات تروریستی خود  استفاده می کنند، امری که از سرعت ارتش سوریه برای پایان دادن به کار تروریستها در بعضی مناطق می کاهد و مانع استفاده از سلاح سنگین می شود. چرا که ارتش سوریه به دنبال حفظ جان شهروندان است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: رژیم سعودی از تروریستهایی که در حال جنگ با ارتش سوریه هستند حمایت می کند ؛ و برخی از شاهزادگان سعودی در عمان و ترکیه اقامت داشته و فرایند حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها برای اعزام آنها به سوریه را اداره می کنند.
الزعبی اظهار داشت: عربستان سعودی سالها است که در حال ایفای این نقش مخرب است، چرا که رژیم حاکم بر این کشور مانند رژیم صهیونیستی در حال انجام وظایفی است که به آن برای نابودی کشورهای عربی محول شده است .. این کشور چنین نقشی را ضد مصر در دوران جمال عبدالناصر ایفا کرد و اکنون نیز در حال انجام آن ضد سوریه و عراق است.
وی دولت ترکیه را به دلیل حمایت از تروریستهای تکفیری، بخشی از توطئه ضد سوریه دانست و تأکید کرد: مسائل طرح ریزی شده ضد مصر کاملا شبیه به توطئه‌ها ضد سوریه است؛ در مصر طرحی به هدف نابودی این کشور، نهاد نظامی و مردم از طریق خشونت و درگیری مسلحانه در جریان است.

پربیننده ترین خبرها