رانندگی زنان، شیوخ وهابی را به جان هم انداخت + ویدیو

يکشنبه 6 مرداد 1392 - 20:36

در ویدیویی که به تازگی در اینترنت منتشر شده، یک شیخ وهابی همه کسانی را که خواستار صدور مجوز برای رانندگی زنان هستند و آن را ترویج و تشویق می کنند، به بی دینی و نفاق متهم می کند، درحالی که بسیاری از همقطاران وی و مبلغان وهابی، رانندگی را حق زنان می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گروه اطلاع رسانی "نایف بن خالد" ویدیویی در یوتیوب منتشر کرده  که در آن شیخ ناصر العمر، همه کسانی که صدور مجوز برای رانندگی زنان را ترویج و تشویق می کنند، به جریان های سکولار منسوب می کند و آنان را منافق می نامد.

این ویدئو در ادامه بخش هایی از دیدگاه های دکتر یوسف القرضاوی، دکتر سلمان العوده، دکترمحسن العواجی، دکتر عائض القرنی و محمد القحطانی  ودکتر محمد آل زلفه (که همگی از مبلّغان و شیوخ مشهور وهابی هستند) را پخش کرد که همه آنها برای زنان  حق رانندگی قائل هستند و این کار را حق زنان می دانند، در حالی که ناصر العمر معتقد است هر کس خواستار صدور مجوز رانندگی برای زنان سعودی باشد وابسته به جریان های بی دین و لیبرالیسم و منافق است.

وی آنان را فتنه انگیز نامیده و به نفاق و سکولاریسم متهم می کند، اما آنان با اطلاع از نظرات وی شگفت زده شده اند و هریک به نوعی درصدد پاسخگویی به او هستند.

شایان ذکر است، یوسف القرضاوی مفتی قطر نیز سال گذشته از شاه عربستان خواسته بود تا  زنان عربستانی نیز بتوانند مانند زنان سایر کشورهای مسلمان با حفظ ضوابط شرعی رانندگی کنند.

در بخشی از این ویدیو، یک شیخ عربستانی با بیان دیگاه خود درباره رانندگی زنان، می گوید: با ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، من مجبورم همه کارم را رها کنم و رانندۀ خانواده ام باشم و همسر و فرزندانم را به سر کار و مدرسه ببرم و بازگردانم، چون نمی خواهم یک مرد اجنبی برای خانواده ام رانندگی کند.

وی در ادامه می گوید: این کار یک امر شخصی است و باید به میل و رغبت خود اشخاص واگذار شود و هر زنی که شوهرش به وی اجازه  می دهد، رانندگی کند. این امر به حکومت ارتباطی ندارد.

پربیننده ترین خبرها