جبهه خلق برای آزادی فلسطین:

آزادی اسرا با هدف آغاز مذاکره، پذیرفتنی نیست

آزادی اسرا با هدف آغاز مذاکره، پذیرفتنی نیست
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 20:31

غزه، العالم - عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین، بازگشت به مذاکره با رژیم اشغالگر را خفت بار خواند.

عماد أبورحمة روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ما از آزادی اسرا از زندان های رژیم اشغالگر خوشحال و خرسند هستیم، اما اگر از خود اسرا سوال کنیم که آیا حاضرید در ازای آزادی از زندان، از حقوق و آرمان های ملت فلسطین که به خاطر آن مبارزه کردید و حتی حاضر بودید برای رسیدن به آن به شهادت برسید، چشم بپوشید؟ آن ها در پاسخ می گویند که با این آزادی مخالفند.

وی تاکید کرد: نمی توان بازگشت خفت بار به میز مذاکره با رژیم اشغالگر را در ازای آزادی برخی اسرا قبول کرد، آن هم در شرایطی که کابینه رژیم اسرائیل حاضر نیست که حقوق ملی و مشروع ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین، در ادامه درباره بازگشت به مذاکره با رژیم اشغالگر بدون رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین از سوی این رژیم هشدار داد.

ابورحمه بر  شروط شورای مرکزی و کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین برای از سرگیری مذاکره با رژیم اشغالگر شامل توقف کامل شهرک سازی رژیم اشغالگر و قرار دادن مقررات بین المللی به عنوان پایه و اساس مذاکره و آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اشغالگر، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اقدام رژیم اشغالگر در خصوص آزادی فقط 104 نفر از اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم کافی نیست، تاکید کرد که بازگشت به مذاکره با رژیم صهیونیستی خفت بار است و این تصمیم، صرفاً از سوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین؛ و بدون اجماع و اتفاق نظر فلسطینی ها اتخاذ شده است.

ابورحمة تصریح کرد: مساله بازگشت به مذاکره با رژیم صهیونیستی، مساله ای ابهام برانگیز است و تا به حال اطلاعات کافی دراین مورد به فلسطینی ها ارائه نشده است و بیشتر توافق ها میان محمود عباس و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پنهان مانده است و بدیهی است درصورتی که این مسائل پشت پرده اعلام می شد، با محکومیت و مخالفت گسترده فلسطینی ها مواجه می گردید.

عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین، بر لزوم شفاف سازی همه مسائل برای ملت فلسطین تاکید کرد و خواستار تحرک گسترده مردم و گروه های فلسطینی برای مقابله با این شیوه بازگشت به مذاکره با رژیم اسرائیل شد.

ابورحمه گفت: فلسطینی ها ابتدا باید اختلافات داخلی خود را کنار بگذارند و سپس درباره مذاکره با رژیم اسرائیل به توافق برسند و برنامه شفاف و آشکاری برای مقاومت در برابر این رژیم داشته باشند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم کابینه رژیم اسرائیل برای آزادی 104 اسیر فلسطینی بازداشت شده قبل از توافقنامه اسلو استقبال کرد.

عریقات این اقدام را مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد که از فرصتی که تلاش های جان کری برای دستیابی به توافق سازش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ایجاد کرده است، استفاده شود.


23:49           07/28/

پربیننده ترین خبرها