شعارهای مردم مصر در روز جهانی قدس + فیلم

شنبه 12 مرداد 1392 - 08:27

راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت قاهره با حضور قابل توجهی از حامیان فلسطین به سمت مقر اتحادیه عرب در شهر قاهره برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر قاهره پایتخت مصر روز جمعه شاهد تظاهرات و راهپیمایی های متعددی بود. در همین راستا، میدان التحریر شهر قاهره شاهد تظاهرات مخالفان "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مقابل تظاهرات هواداران گروه اخوان المسلمین بود.
تظاهرات دیگری نیز مقابل سفارت آمریکا برای درخواست اخراج "آن پاترسون" سفیر این کشور از مصر برگزار شد.
شمار قابل توجهی از مردم مصر در میدان التحریر با همکاری اعضای حزب ناصری گردهم آمدند و راهپیمایی روز جهانی قدس را به سمت مقر اتحادیه عرب برگزار کردند.

راهپیمایان درمیدان التحریر پلاکارهایی را با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود "انقلابیون مصری روز جهانی قدس را به جهان اسلام یاد آور می شوند"، "قدس را هرگز فراموش نمی کنیم" و "آنچه به زور گرفته شده است به زور هم پس گرفته می شود".
آنها همچنین شعار می داند که "ای آمریکا، ای ملعون، ما کمک تو را نمی خواهیم"، "آنچه به زور گرفته شده است، به زور هم پس گرفته می شود" و "لا إله إلا الله، صهیونیسم دشمن خدا است".

"احمد صبحی" عضو حزب ناصری در جریان این راهپیمایی گفت: اعضای حزب تصمیم گرفتند که امروزدر میدان التحریر برای گرامیداشت روز جهانی قدس گردهمایی برگزار کنند، تا انقلابیون از این طریق تاکید کنند که با وجود دشواریها و مشکلات کنونی مصر، هرگز مسأله قدس را فراموش نخواهند کرد.
وی همچنین به حرکت  تظاهرات به سمت سفارت آمریکا برای درخواست جهت اخراج سفیر آمریکا در چارچوب گرامیداشت روز جهانی قدس اشاره کرد.
در همین حال، تریبون میدان التحریر اعلام کرد که نماز عید سعید فطر در این میدان برگزار خواهد شد و کمیته های مردمی به طور گسترده برای حفاظت از میدان و تامین امنیت نمازگزاران حضور دارند؛ اعلام این موضوع با استقبال تحصن کنندگان و فریاد الله اکبر روبرو شد.
خبر دیگر حاکی است که خودروهای زرهی ارتش در ورودیهای میدان التحریر مستقر شدند به گونه ای که دو دستگاه خودروی زرهی در خیابان "باب اللوق" و "طلعت حرب" استقرار یافتند و نیروهای ارتش به طور گسترده نیز در اطراف موزه مصر و در نزدیک میدان عبدالمنعم ریاض مستقر شدند به گونه ای که 15 خودروی زرهی جلوی موزه و خیابانی که میدان عبدالمنعم ریاض را به جاده کورنیش متصل می کند، حضوریافتند.
وزارت کشور مصر نیز ظهر روز جمعه دو دستگاه خودروی امنیت مرکزی و یک زره پوش را در میدان سیمون بولیوار – در ورودی میدان التحریر- و خیابان منتهی به ساختمان سفارتخانه های انگلیس و آمریکا مستقر کرد تا جلوی رسیدن احتمالی راهپیمایی طرفداران مرسی به محل را بگیرد.
سه خودروی امنیتی و زره پوش نیز نزدیک ساختمان سفارت آمریکا و اطراف سفارت انگلیس مستقر شد که جلوی پیشروی هرگونه راهپیمایی احتمالی ازمیدان النهضه از طریق پل دانشگاه به سمت این سفارتخانه ها را بگیرد.

پربیننده ترین خبرها