سرکردۀ القاعده: مرسی را آمریکا سرنگون کرد

سرکردۀ القاعده: مرسی را آمریکا سرنگون کرد
شنبه 12 مرداد 1392 - 16:14

سرکرده سازمان تروریستی القاعده، دولت آمریکا را به توطئه برای براندازی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ایمن الظواهری رهبر القاعده در یک فایل صوتی که عصر جمعه توسط پایگاه‌های وابسته به القاعده منتشر شد، دولت آمریکا را به توطئه برای براندازی محمد مرسی ‌رئیس جمهور برکنار شده مصر متهم کرد.

الظواهری همچنین اعلام کرد: مسیحیان، لائیک‌ها و ارتش توطئه‌گر مصر به همراه بقایای نظام مبارک و گروهی از اسلام‌گراها با تدابیر آمریکا دولت محمد مرسی را برانداختند.

به نوشته "اسکای نیوز"، رهبر القاعده در این نوار صوتی تحت عنوان "بت دموکراسی" قبطی‌ها و اسقف‌ پاپ تئودورس اول را به تلاش برای بر انداختن دولت محمد مرسی برای ایجاد کشوری قبطی در جنوب مصر متهم کرد.

الظواهری گفت: قبطی‌ها نمی‌خواهند که در مصر جز لائیک‌ها گروه دیگری حکومت کند و حتی برای این مساله با آمریکا و صهیونیست‌ها در طرح‌هایشان برای تقسیم مصر مشابه سودان همکاری کردند.

رهبر گروه القاعده در ادامه اظهاراتش با انتقاد شدید از محمد البرادعی، معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجه وی را "نابود کننده عراق" نامید.

وی علاوه بر این اعلام کرد: البرادعی پس از عراق به مصر آمد تا ماموریتش را برای نابود کردن این کشور ادامه دهد.

رهبر القاعده علاوه بر این با انتقاد شدید از حمدین صباحی، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر و رقیب محمد مرسی و همچنین عمرو موسی از چهره‌های جبهه مخالف نجات ملی تاکید کرد که حزب الوفد مصر از طریق نیروهای انگلیسی به قدرت رسیده است.

رهبر القاعده در ادامه انتقاداتش با اشاره به ارتش مصر از این ارتش به عنوان ارتش توطئه‌گری که آمریکا آن را پرورش داده و رهبرانش را برای اجرای اوامر خود و منافعش وادار کرده یاد و تاکید کرد که رهبران ارتش مصر توسط آمریکا برای حفاظت از امنیت اسرائیل تربیت شدند.

الظواهری همچنین از احمد طیب، شیخ الازهر و عبدالمجید محمود، دادستان سابق مصر و احمد شفیق، نخست وزیر دوره مبارک انتقاد و اعلام کرد که همه آنها جز خائنان و بقایای نظام مبارک هستند.

سرکرده القاعده با انتقاد از حزب سلفی "نور" اعضای آن را گروهی منتسب به "جریان عمل اسلامی" دانست و گفت: این حزب به صورت پی در پی از مواضع خود کوتاه آمده که نخستین مورد آن پذیرش حاکمیت مردم است، درحالیکه حزب نور قبلا این موضوع را کفر و شرک می دانست؛ این حزب همچنین با ادعای ضرورت زمانی، در کودتا علیه فعالیتهای سیاسی دموکراتیک مشارکت کرد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در مصر اعلام کرد: آنچه اتفاق افتاد ثابت کرد که مشروعیت در انتخابات و دموکراسی نیست بلکه مشروعیت در دین است.

الظواهری تاکید کرد: درگیری‌ واقعی از یک سو میان مسیحیان و صهیونیست‌ها و از سوی دیگر میان صهیونیست‌ها با اسلام است اما باید بگویم که راهکار این مساله کنار گذاشته همه ابزار و راه‌هایی است که با حاکمیت دینی و شریعت اسلام تناقض دارد.

الظواهری که تابعیت مصری دارد، در ژوئن 2011 پس از ترور اسامه بن لادن در عملیات کوماندوهای آمریکایی در پاکستان رهبری القاعده را به عهده گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها