ده میلیون سعودی زیر خط فقر هستند

ده میلیون سعودی زیر خط فقر هستند
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 12:29

در عربستان سعودی حقوق بیش از ده میلیون نفر برای تامین هزینه های زندگی آنها کافی نیست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "توفیق السیف" اندیشمند عربستانی تاکید کرد: حقوق ماهانه بیش از ده میلیون نفر از شهروندان در عربستان سعودی متناسب با هزینه های زندگی و نیازهای روزانه آنها نیست.

وی در برنامه ای تلویزیونی گفت: طبق آمار وزارت امور اجتماعی، در عربستان بیش از سه میلیون فقیر از کمک های دولتی استفاده می کنند.

"توفیق السیف" از دولت عربستان خواست برای افزایش حقوق این افراد اقدام کند. وی خاطرنشان کرد، جامعه با توجه به وجود ثروت هنگفت و مقادیر زیادی پول به علت افزایش قیمت نفت، به این اقدام نیاز دارد.

فعالان عربستانی اخیرا با انتشار فراخوانی در اینترنت تحت عنوان "دستمزدها با نیازها متناسب نیست" از "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه این کشور درخواست کردند حقوق همه کارمندان، بازنشستگان و دانشجویان را افزایش داده و قیمت کالاها را تثبیت نماید. همچنین آنها با طرح مشکلات شهروندان خواستار ایجاد فرصت های شغلی جدید برای بیکاران شدند و مشکلات بسیاری از شهروندان در زمینه پایین بودن دستمزدها در مقابل افزایش قیمت کالاها را مطرح کردند.

این اندیشمند سیاسی در واکنش به سخنان "عبدالرحمن السدحان" دبیر هیأت دولت عربستان که مدعی شده بود هدف از این فراخوان فتنه انگیزی است، گفت: این ادعا نشان می دهد که آنها مشکلات و نیازهای شهروندان را درک نمی کنند. السدحان باید از ملتی که خواستار افزایش حقوق خود هستند، عذرخواهی کند.

وی اظهار داشت: آنها طرفدار فتنه نیستند بلکه شهروندانی هستند که احقاق یکی از حقوق شان را خواستارند؛ مردم می خواهند درآمدشان مطابق با ثروت ملی و درآمد کشور باشد.

توفیق السیف درخواست کرد دولت عربستان با خواسته ها و نیازهای مردم شفاف تر برخورد کند.  

 

پربیننده ترین خبرها