بازجویان موساد در نیجریه چه می کنند؟

بازجویان موساد در نیجریه چه می کنند؟
چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 20:18

چند تبعه لبناني كه نیجریه آنها را به اتهام فعاليت به نفع حزب الله و تلاش برای اجراي عمليات ضد صهیونیستی در خاك این کشور بازداشت کرده بود، تاکید کردند که توسط عناصر موساد مورد بازجويي قرار گرفته اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم مقامات نيجريه بعد از كشف انبار بزرگي از ادوات جنگي در خانه اي در شهر كانوي شمالي در ماه مي، مصطفي فواز 49 ساله ، عبدالله الطحيني 48 ساله و طلال احمد رضا 51 ساله را بازداشت؛ و آنان را به طرح ريزي براي انجام عمليات عليه اهداف اسرائيل متهم كردند، اتهامی که از سوی آنان رد شد.

يكي از اين افراد مي گويد: بعد ازآن كه در "ابوجا" پايتخت نيجريه بازداشت شدیم، يك مسؤول امنيتي رسمي به وي ابلاغ كرد كه گروهي از دوستان اروپايي مايلند چند سوال از شما بپرسند، اما حدود 2 هفته توسط سه تن از عوامل موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در خصوص ارتباط احتمالي با حزب الله و انبار اسلحه در جنوب لبنان مورد بازجويي قرار گرفتیم.

فرد مزبور مي افزايد: هيچ يك از نيروهاي امنيتي نيجريه همراه عناصر موساد نبودند و آنان به زبان عربي مرا مورد بازجويي قرار مي دادند و وقتي از آنان خواستم به زبان انگليسي از من سوال كنند، مشخص شد كه انگليسي را به خوبي نمي دانند و از لهجه آنها مشخص شد كه آنها اروپايي نبودند، بلكه عناصر موساد بودند.

 

پربیننده ترین خبرها