گذرکاه رفح همچنان مسدود است؛

هشدار حماس به مصر درباره فاجعه انسانی در غزه

هشدار حماس به مصر درباره فاجعه انسانی در غزه
پنج‌شنبه 17 مرداد 1392 - 13:19

سخنگوی جنبش حماس هشدار داد که اگر مصر به بستن گذرگاه مرزی رفح و تونل های مرزی ادامه دهد، فاجعه انسانی در نوار غزه روی خواهد داد.

فوزی برهوم روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تشدید محاصره نوار غزه و بستن گذرگاه رفح و جلوگیری از ورود مواد غذایی، سوخت و دارو از طریق تونل های موجود در مرز نوار غزه با مصر و تلاش برای تخریب این تونل ها به معنای افزایش محدودیت ها است که به فاجعه ای انسانی در نوار غزه منجر خواهد شد.

نهادهای حقوق بشری فعال در نوار غزه بستن گذرگاه ها و تخریب تونل ها را نقض حقوق ساکنان این منطقه دانسته و از مصر خواسته اند که با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی همراه نشود و در تشدید محاصره علیه فلسطینی ها مشارکت نکند.

محمد النحال استاد حقوق بین الملل دانشگاه اسلامی در گفتگو با شبکه خبری العام اظهار داشت: بستن گذرگاهها به معنای نقص حق حیات و زندگی مردم فلسطین در غزه است زیرا این امر جان بیمارانی را که می خواهند برای درمان به خارج از نوارغزه بروند، تهدید می کند.

وی افزود: در شرایط کنونی فاجعه انسانی نوار غزه را تهدید می کند زیرا اکثر کالاها به دلیل محاصره رژیم اسرائیل علیه نوار غزه از طریق تونل های مرزی به این منطقه وارد می شود که هم اکنون از سوی مصر مسدود شده است، درنتیجه ما به عنوان نهادهای حقوق بشری امیدواریم که مسئولان مصری به طور جدی در کنار ملت فلسطین برای برون رفت از این تنگنای انسانی قرار بگیرند.

شماری از کارشناسان و ناظران اقتصادی نیز خواستار تسریع در یافتن راهکار جایگزین برای تونل های قاچاق کالادر مرز نوار غزه و مصر شدند که ارتش مصر به تخریب و کنترل آنها ادامه می دهد، تا مایحتاج انسانی نزدیک به دو میلیون فلسطینی تامین شود؛ کسانی که در سایه اوضاع انسانی بسیار شدیدی در نوار غزه تحت محاصره زندگی می کنند.


Swh -08-19-37

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها