انتقاد شدید کنست از آمار خودکشی نظامیان اسرائیلی

انتقاد شدید کنست از آمار خودکشی نظامیان اسرائیلی
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 17:18

العالم - مرکز اطلاعات و تحقیقات پارلمان رژیم صهیونیستی با انتشار آمار خودکشی نظامیان این رژیم از عملکرد وزارت جنگ اسرائیل به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس آمار منتشره مرکز اطلاعات و تحقیقات کنست رژیم صهیونیستی در 6 سال گذشته 124 تن از نظامیان این رژیم خودکشی کرده اند. 20 درصد از این افراد کمتر از 6 ماه سابقه فعالیت نظامی داشته و 37 درصد در سرزمین های اشغالی متولد نشده و مهاجر بودند.

پارلمان رژیم صهیونیستی از وزارت جنگ این رژیم به دلیل انتشار آمار مربوط به خودکشی نظامیان به شدت انتقاد کرده است. به عقیده این مرکز آمار وزارت جنگ به هیچ وجه شفاف نیست.

چندی پیش وزارت جنگ اسرائیل از کشته شدن 126 نظامی در 10 سال گذشته خبر داد؛ اما اطلاعات محرمانه یک وبلاگ نویس نشان داد که دلیل مرگ نیمی از این افراد خودکشی بوده است.

ارائه این اطلاعات جنجالی شد و وزارت جنگ اسرائیل را مجبور به صدور بیانیه ای جدید کرد. بر اساس این بیانیه در 10 سال گذشته 237 نظامی با خودکشی به زندگی خود پایان داده‎اند که این آمار به صورت متوسط یک خودکشی در ماه است.

این در حالی است که بسیاری از صاحب نظران معتقدند دلیل مرگ نیمی از نظامیان اسرائیلی خودکشی است.برخی آمارهای منتشر شده از خودکشی هفتگی دست کم 2 سرباز اسرائیلی خبر می‎دهد.

بر اساس نتایج پژوهش های اجتماعی در اسرائیل افزایش خودکشی در سرزمین های اشغالی تنها به نظامیان اختصاص ندارد و بر اساس جدیدترین آمارها، هر روز 2 نفر در اراضی اشغالی فلسطین خودکشی می کنند.

 

پربیننده ترین خبرها