نویسنده سوری تشریح کرد:

چرا ترکیه کردهای سوریه را دشمن می داند؟

چرا ترکیه کردهای سوریه را دشمن می داند؟
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 21:37

دمشق (العالم)- نویسنده و تحلیلگر سوری احتمال موافقت ترکیه با درخواست کردهای سوریه مبنی بر بستن مرزهای خود به روی تروریست های تکفیری را ضعیف دانست.

"حميدي العبدالله " روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با تاکید بر این که ترکیه، کردهای سوریه را به دیده دشمن می نگرد، گفت: این در حالی است که دولت ترکیه از زمان شروع بحران سوریه  با القاعده ائتلاف کرده و همه نوع تسهیلاتی را برای جنگ با سوریه در اختیار القاعده قرار داده است.

العبدالله معتقد است که تحولات روزانه سوریه نشان می دهد که تروریست های تکفیری به ویژه عناصر القاعده از اراضی ترکیه و با تسهیلاتی که دولت آنکارا برای جنگ با مردم سوریه و درصدر آنان کردهای ساکن مناطق مجاور مرزی، در اختیار آنان قرار می دهد، وارد خاک سوریه می شوند.

وی با اشاره با این که مقر اصلی القاعده در منطقه باب الهوی در شمال سوریه است که تحت حمایت و نظارت ترکیه قرار دارد، تاکید کرد: دولت آنکارا با هر قدرت مستقلی که مخالف تفکر تکفیری و یا با سیاست های ترکیه و کشورهای غربی مخالف باشد، از طریق حمایت از القاعده برخورد می کند.

این تحلیلگر سوری همچنین درباره نظر کردهای سوریه درباره  گروه موسوم به ارتش آزاد و جبهه النصره نیز گفت: به اعتقاد من، موضع کردهای سوریه به عنوان شهروندان این کشور دراین باره کاملا واضح بوده و آن هم مقابله با گروه های تکفیری تحت لوای القاعده یا دیگر گروه های سلفی افراطی است.

العبدالله با اشاره به این که کردها با شروع بحران سوریه اعلام بی طرفی کردند، بیان داشت: عناصر مسلح وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد علیرغم اطلاع از این موضوع، با گروه های تکفیری برای حمله به شهروندان کرد همکاری می کنند.

13-23:54

پربیننده ترین خبرها