ابهام در موضع آینده اخوان المسلمین مصر

ابهام در موضع آینده اخوان المسلمین مصر
جمعه 25 مرداد 1392 - 12:58

العالم - در شرایطی که برخی گزارش ها از دعوت اخوان المسلمین برای ادامه تظاهرات و مخالفت ها با دولت موقت مصر حکایت می کند ، خبرهایی از دعوت اعضای ارشد این گروه برای همکاری و تعامل با دولت منتشر شده است.

 به گزارش خبرنگار العالم از قاهره، اعضای ارشد اخوان المسلمین از رهبران این گروه خواسته برای جلوگیری از خونریزی های بیشتر از مواضع خود عقب نشینی کرده و با حکومت مصر به تعامل برسد.

پس از پایان دادن اجباری به تحصن هواداران مرسی، اعضای ارشد اخوان المسلمین آینده سیاسی مصر را مبهم توصیف می کنند و از رهبران خود می خواهند برای جلوگیری از خونریزی بیشتر از مواضع خود عقب نشینی کرده و با ارائه طرحی با حکومت مصر به تعامل بپردازند و به بحران پایان دهند

"عبدالمعطی زکی" عضو ارشد اخوان المسلمین مصر در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: خون مردم مصر بی ارزش شده است. اخوان المسلمین که رئیس جمهوری منتخبش عزل شده، باید برای پایان دادن به خشونت ها طرحی به طرف مقابل ارائه دهد

تحصن دو ماهه حامیان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر در میدان های رابعه العدویه و النهضه روز چهارشنبه با حمله ارتش مصر به پایانی خونین منجر شد و بیش از 600 تن در این حادثه کشته شدند.

با این وجود ساکنان مناطقی که اخوان المسلمین در آن اردو زده بودند، از پاکسازی این میادین ابراز رضایت کرده اند. یکی از ساکنان میدان رابعه العدویه می گوید: وضعیت مصر باید به حالت عادی باز گردد و ارتش و پلیس به وظایف خود برای حفظ آرامش عمل کنند. تحصن اخوان المسلمین در این منطقه زندگی ما را مختل کرده بود و به خواست خداوند وضعیت این منطقه دوباره عادی شد.

میدان النهضه قاهره نیز پس از پاکسازی از تحصن کنندگان همچون میدان رابعه العدویه آرامش خود را بازیافت.

اگر چه در این حوادث بیش از 600 تن کشته شده اند اما محمد ابراهیم وزیر کشور مصر در کنفرانسی خبری اعلام کرد: عملیات متفرق کردن تحصن کنندگان در میادین رابعه العدویه و النهضه قاهره با کم ترین تلفات اجرا شد.

وی اظهارکرد : نیروهای امنیتی بدون هیچ تلفاتی توانستند کنترل میدان النهضه را به دست گیرند، اما تعدادی از تحصن کنندگان اخوانی در برخی ساختمان های بلند میدان رابعه العدویه مستقر شده بودند و به سوی نیروهای امنیتی به طور مستمر تیراندازی می کردند.

15-23:44

پربیننده ترین خبرها