پلیس مصر دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد

پلیس مصر دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد
جمعه 25 مرداد 1392 - 19:52

سخنگوی رسانه ای "ائتلاف افسران پلیس مصر" گفت: در ساعت های اولیه بامداد جمعه نیروهای امنیتی مصری با حضور در دفتر شبکه "الجزیره مباشر" در قاهره، آن را تعطیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر "فهمی بهجت" تاکید کرد که نیروهای پلیس مصر، عبدالفتاح فاید مدیر دفتر شبکه الجزیره مباشر در قاهره را نیز بازداشت کردند.

شبکه الجزیره نیز با تاکید این خبر خاطر نشان کرد که پلیس مصر به منظور جلوگیری از ورود افراد به این دفتر، شماری از نیروهای امنیتی را در مقابل این دفتر مستقر کرد و علاوه بر مدیر دفتر شبکه، احمد حسن مهندس پخش را نیز بازداشت کرد و به دادستانی مصر تحویل داد.

در همین حال شبکه الجزیره مدعی شد: پرسنل این شبکه، علیرغم همه موانعی که با آن مواجه هستند،  "با بی طرفی و پاکدستی کامل" در قاهره فعالیت می کنند، در حالی که حتی از ورود به سازمان های دولتی منع می شوند.

گفتنی است که شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و اجتماعی شناخته شده مصری، شیوه اطلاع رسانی شبکه الجزیره درباره بحران این کشور را نکوهش کرده اند و این شبکه را دارای نقشی ویرانگر در مصر می دانند و به عنوان مثال "محمد صبحی" بازیگر مشهور مصری، این شبکه را دشمن شماره یک ملت مصر می داند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها