مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد:

جان فعال زن بحرینی در خطر است

جان فعال زن بحرینی در خطر است
يکشنبه 27 مرداد 1392 - 10:10

مرکز حقوق بشر بحرین هشدار داد که جان "زینب الخواجه" از فعالان بازر بحرینی در زندانهای رژیم آل خلیفه در خطر است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین نگرانی شدید خود را درباره اقدام مسئولان بحرینی در اعمال محدودیت ها علیه فعالان بحرینی در زندان ابراز داشت.

این مرکز تأکید کرد که زینب الخواجه با زنانی هم سلول است که به هپاتیت  نوع A  و B و عفونت های بسیار مسری بدون واکسیناسیون مبتلا هستند، و مدیریت زندان شکایت زینب الخواجه دراین باره را نادیده می گیرد.
مرکز حقوق بشر بحرین افزود: خانواده زینب الخواجه درباره سلامتی او ابراز نگرانی کرده اند، زیرا زینب وزن زیادی را از دست داده است و همچنین 13 چهره سرشناس ملی به مکانی کوچکتر برده شده و هر چهار فعال در یک زندان کوچک قرار داده شده اند.

مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: مسئولان بحرینی به تشدید محدودیت ها علیه فعالان بازداشت شده ادامه می دهند که زینب الخواجه یکی از بارزترین فعالان در زمینه حقوق بشر است که مدت محکومیت خود را در ارتباط با چند پرونده در زندان زنان شهر عیسی می گذراند و با محدودیت های شدیدی مواجه است؛ وی هم اکنون با زنانی هم بند است که مبتلا به هپاتیت  نوع A  و B هستند و مدیریت زندان به وی گفته است که واکسینه نخواهد شد. مدیریت زندان شکایت زینب را نادیده می گیرد و این امر وی را در معرض خطر ابتلا به هپاتیت قرار داده است.
یک پزشک درگفت وگو با مرکز حقوق بشر بحرین با تشریح علائم و شیوه انتقال ویروس هپاتیت اظهار داشت: اوضاع ناگوار زندانها از شلوغی گرفته تا تهویه نامناسب و وضعیت نامطلوب فاضلاب و نظافت و کیفیت بد غذا مزید بر علت شده، و به سرایت بیماریهایی که می توان با واکسن جلوی آن را گرفت، کمک کرده است.
مرکز حقوق بشر بحرین هشدار داد: همه بازداشت شدگان با هم غذا می خورند که این امر خطر شیوع عفونت را زیاد می کند و این درحالی است که از خروج زینب الخواجه از اتاق های زندان از ماه مارس سال 2012 میلادی جلوگیری شده است؛ امری که خطر ابتلا به عفونت و بیماری را زیاد و سلامت وی را در معرض خطر قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها