آنچه از جنایت تروریست ها در لاذقیه باقی ماند

آنچه از جنایت تروریست ها در لاذقیه باقی ماند
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 09:07

ارتش سوریه موفق شده هر آنچه دستاورد گروه های تکفیری وابسته به القاعده در حومه استان لاذقیه و در نزدیکی مرزهای ترکیه خوانده می شود، را از آنها پس بگیرد تا ابعاد جنایت تروریست های وابسته به ترکیه در این منطقه بیشتر روشن شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری الحقیقه به نقل از منابع پزشکی در شهر ساحلی اللاذقیه سوریه گزارش داد: ارتش سوریه پس از بازپس گرفتن 10 روستا از گروه های وهابی، شروع به جمع آوری و انتقال اجساد از کوچه ها و خیابان ها به مراکز درمانی کردند.
منبعی در مرکز ملی درمانی لاذقیه با اعلام اینکه حدود 200 جسد زن، کودک و افراد مسن به این مرکز درمانی و دیگر مراکز درمانی منتقل شد، گفت: این اجساد نیاز به کالبد شکافی در سازمان پزشکی قانونی برای پی بردن هویت افراد مقتول و نحوه کشته شدن آنها دارد .

منابع پزشکی شهر لاذقیه در غرب سوریه افزودند: صلیب سرخ و هلال احمر و تیم های پزشکی ارتش سوریه اجساد را به مراکز درمانی منتقل می کنند و ارتش به 20 هزار شهروندی که خانه های خود را ترک کرده بودند یا گروه های وهابی آنها را کوچانده بودند، اجازه دادند که به مناطق سکونت خود برگردند تا اجساد خویشاوندان خود را شناسایی کنند و این در حالی است که ساکنین برخی روستاها کلاً کشته شده اند و هیچ یک از ساکنین این دسته از روستا زنده نمانده است.

منبعی در مرکز درمانی شهید زاهی ازرق در همین رابطه اعلام کرد که اکثر اجسادی که به این مرکز و مراکز درمانی دیگر منتنقل شدند، با سلاح سرد قطعه قطعه شده بودند و گوشت این اجساد به علت قرار گرفتن در هوای آزاد به مدت 16 روز شل شده و وارفته بود.

گروه های مسلح وابسته به ائتلاف مخالفان خارج نشین به ریاست احمد الجربا روز 4 اوت به 10 روستا در حومه لاذقیه حمله کردند و ساکنین را در محلی جمع کردند و با ضرب گلوله کشتند و 150 زن و کودک را نیز به اسارت گرفتند .
جورج صبرا عضو ارشد ائتلاف مخالفان خارج نشین کشتار ساکنین این ده روستای لاذقیه را به جنایتکاران تبریک گفت و این جنایت ها را "پیروزی انقلابیون" توصیف کرد. سلیم ادریس رئیس گروه تروریستی ارتش آزاد نیز که بر کشتار ساکنین این روستاها از نزدیک نظارت می کرد، این جنایت ها را به نیروهای تحت امر خود تبریک گفت، در حالی که از ارتش آزاد تنها چند واحد کوچک در این حمله حضور داشتند و فرماندهی این حمله را جبهه النصره . دولت عراق و شام با هدایت سازمان اطلاعات ترکیه بر عهده داشتند.

گروه تروریستی " گروهان های عائشه ام المؤمنین " کشتار ساکنین ده روستای لاذقیه را به عهده گرفت و "شافی العجمی" سخنگوی کویتی این گروه تروریستی روز چهارم اوت اذعان کرد که طرح کشتار ساکنین این ده روستا 2 ماه پیش ارائه و تصویب شد و اذعان کرد که تجاوز به زنانِ به اصطلاح "علوی کافر" در صورت باردار نبودن مُجاز است . 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها