جهاد نکاح زنان چچنی در سوریه

جهاد نکاح زنان چچنی در سوریه
شنبه 2 شهريور 1392 - 22:28

چه بسا اخبار حضور گروه های مسلح تکفیری بیگانه در سوریه که به کشتار مردم و حمله به نیروهای نظامی سوریه مبادرت می کنند، دیگر به امری عادی و بدیهی تبدیل شده باشد، اما هر از گاهی خبرهای عجیب دیگری همچون عزیمت زنان خارجی از مناطقی مشخص به سوریه تحت عناوینی چون جهاد نکاح به گوش می رسد که تعجب بسیاری از محافل را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حضور چچنی ها و غیر چچنی ها در سوریه امری بدیهی است، اما مسئله جدید در این میان حضور "زنان جنگجوی چچنی" است که از کوهستان های روسیه، تحت لوای القاعده به سوریه آمده اند تا در چارچوب فتوای القاعده برای جهاد علیه نظام سوریه به "برادران"(!) خود کمک کنند.

به گفته یک منبع آگاه از مسائل پشت پرده گروه های تروریستی، مسئله نیاز جنسی در واقع بخش پنهان مقوله "جهاد" سازمان تروریستی القاعده در سوریه است و این سازمان تلاش می کند تمام "اسباب راحتی" تروریست های خود را فراهم کند، زیرا عقیده دارد که این افراد برای ادامه اقدامات مسلحانه و ماندن در عرصه نبرد، باید آرامش روحی و روانی داشته باشند(!)

براساس اخبار منتشر شده از پایگاه خبری "الحدث نیوز" ارتش سوریه طی عملیاتی توانسته است سه زن چچنی شرکت کننده در جنگ سوریه را در حمص بازداشت کند.

یک منبع نظامی سوریه در این خصوص گفت: نتیجه تحقیقات به عمل آمده بیانگر آن است که این زنان چچنی، تک تیراندازان حرفه ای بوده اند که در کنار گروهی تروریستی در الخالدیه فعالیت داشته اند و ده ها سرباز سوریه را هدف قرار داده اند؛ آنها در داخل ساختمان هایی پنهان شده بودند که شناسایی آن از سوی ارتش کار دشواری بود.

اما نیروهای ارتش سوریه در نهایت طی عملیاتی توانستند مکان اختفای این زنان را شناسایی و 9 تک تیر انداز چچنی از جمله چهار دختر را به هلاکت برسانند و سه تن از آنها را دستگیر کنند.

این منبع در گفت وگو با سایت خبری "الحدث نیوز" اظهار داشت: این دختران در بازجویی ها اعتراف کرده اند که به عنوان تک تیر انداز در کنار گروه موسم به (عسکر طیبه) فعالیت کرده اند و توانسته اند چند سرباز سوری را هدف قرار دهند.

دختران بازداشت شده چچنی که 27 تا 34 ساله هستند و نشانه های "روسی" آنها کاملا آشکار است، در اعترافات خود خاطرنشان کرده اند که علاوه بر شرکت در اقدامات نظامی، به فتوای جهاد نکاح نیز عمل کرده اند تا نیاز "برادران مجاهد" خود را برآورده سازند!

این منبع نظامی سوری گفت: اعترافات دختران چچنی نکات مهمی را درباره سرکرده های گروه های مسلح خارجی که با نام القاعده و گروه موسوم به "مهاجرین و انصار" در سوریه فعالیت می کنند، فاش و مشخص کرده است که 60 درصد اعضای این گروه چچنی هستند.

زنان بازداشت شده چچنی در اعترافات خود، از وجود زنان و مردان "جهادی" سایر جمهوری های روسیه که برای شرکت در اقدامات مسلحانه به سوریه آمده اند، پرده برداشتند.

خاطرنشان می شود که زنان چچنی بازداشت شده از طریق سفارت مسکو در دمشق، تحویل مقامات روس می شوند تا به وضعیت آنها رسیدگی گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها