دفاع از حجاب زنان در قلب اسکاندیناوی

دفاع از حجاب زنان در قلب اسکاندیناوی
يکشنبه 3 شهريور 1392 - 12:47

جنبش دفاع از حق حجاب زنان در سوئد، همراهی و حمایت چشمگیر فعالان حقوقی زن را به دنبال داشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش پس از آن شکل گرفت که یک زن باردار، به سبب داشتن حجاب در استکهلم آماج ناسزاهای نژادپرستانه قرار گرفت این مساله سبب شد سوئدی ها از فراخوان " انقلاب برای حجاب " در شبکه اجتماعی فیس بوک حمایت کنند، و این صفحه با عکس هزاران زن باحجاب آذین یافت.
در این میان در سوئد، جنبشی خودجوش در دفاع از حق زنان برای داشتن حجاب شکل گرفت، و همراهی و حمایت زنان فعال در زمینه های حقوق زن را سبب شد؛ این مساله تعجب و شگفتی رقبای جریان های اسلامی در سوئد را به دنبال داشت.
همه چیز از آن جا شروع شد که یک زن باردار با تقدیم دادخواستی اعلام کرد که در تاریخ 16 آگوست، مردی در یکی از مناطق استوکهلم با فحش های نژادپرستانه او را مورد اهانت قرار داده است.
سه روز بعد، صدها سوئدی که اکثر آنان زن و شماری از آنان مرد بودند، به فراخوان "انقلاب برای حجاب" که بر روی اینترنت منتشر شده بود، لبیک گفتند. در صفحه اینترنتی این جنبش، تصویر بیش از دو هزار زن با حجاب به چشم می خورد.
شماری از نمایندگان زن چپ گرای سوئدی، فعالان زن جنبش های زنان و تعدادی از اشخاص غیرمعروف و حتی کودکان به حمایت و پشتیبانی از این جنبش پرداختند.
وزارت دادگستری سوئد روز سه شنبه، مسئولان راه اندازی این جنبش را به حضور پذیرفت و این مسئولانروز جمعه دراستکهلم تظاهراتی برگزار کردند.
صفحه "انقلاب برای حجاب" بر روی فیس بوک پیش از آن که به سبب نظرات نژادپرستانه و ضد زن، بسته شود، ده ها هزار عضو داشت.
" فوجان روزبه " از مسئولان راه اندازی این جنبش، اعلام کرد که موارد تعرض به زنان مسلمان، اخیرا افزایش یافته است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها