امارات در یمن و لیبی چه می کند؟

امارات در یمن و لیبی چه می کند؟
يکشنبه 3 شهريور 1392 - 13:42

دولت امارات به منظور ایجاد گروه ها و جریانهای وابسته به خود در یمن و لیبی، به صورت غیر معمول در حال بذل و بخشش است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه فاش کردند که دولت امارات، به منظور بر هم زدن معادلات حاکم بر قبایل بزرگ یمن، اقدام به ایجاد تشکلی قبیله ای کرده که شماری از شخصیت های قبیله ای را دربر می گیرد.

منابع آگاه به پایگاه خبری یمنی "الاهالی نت" خبر دادند که این تشکل، شخصیت هایی از دو استان تعز و اِب را در بر می گیرد که برخی از آنان از اعضای انقلاب مردمی یمن هستند.

دولت امارات به منظور سامان دهی به این تشکل، ساختمانی در صنعا پایتخت یمن را برای اعضای آن اجاره کرد و اثاث و وسایل لازم برای فعالیت آن ها را برایشان تامین کرد.

دولت امارات، پیش از این نیز فعالیت های گسترده ای در یمن داشت که با هدف حمایت مالی و لجستیکی از علی عبدالله صالح دیکتاتور سرنگون شده و نیروهای متخاصم با انقلاب یمن صورت می گرفت.

وزارت امور خارجه لیبی نیز در شکایتی رسمی به سفارت امارات در طرابلس، از هدایا و بذل و بخشش های غیرمعمول دولت امارات به شخصیت های لیبیایی ابراز نگرانی شده است.

به گفته این منابع، دولت امارات خودروهایی بزرگ و هدایایی گرانبها به روسای قبایل و شخصیت های سرشناس و مهم در منطقه الشرقیه در لیبی داده است. بسیاری بر این باورند که این اقدامات با هدف وابسته کردن این افراد به امارات صورت می گیرد تا بتواند از طریق این افراد بر سیاست های داخلی لیبی تاثیر داشته باشد اما وزارت امور خارجه لیبی با درک این موضوع، آن را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها