ارسال بزرگترین محموله سلاح به سوریه

ارسال بزرگترین محموله سلاح به سوریه
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 08:17

خبرها حاکی است بزرگترین محموله سلاح برای گروه های مسلح و تروریستی از سوی برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سوریه ارسال شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مسلح فعال در سوریه اعلام کرده اند که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس 400 تن اسلحه برای آنها فرستاده اند، که این محموله از بزرگترین محموله های تسلیحاتی ارسالی برای گروه های مسلح از زمان آغاز جنگ در سوریه است . 
بر اساس این گزارش، این محموله تسلیحاتی که اکثر آن مهمات سلاح های دوش پرتاب و ضدهوایی است، در 24 ساعت گذشته از طریق استان "هاتای" ترکیه به شمال سوریه منتقل شده و تقسیم آن میان گروه های مسلح ادامه دارد .
منابع رسانه ای به نقل از نیروهای وابسته به گروه های مسلح اذعان کرده اند که با مطرح شدن مسأله استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ارسال سلاح افزایش یافته است.
"محمد سلام" از اعضای گروه های مسلح با اعلام اینکه انتقال محموله تسلیحاتی از مرز را با چشم خود دیده است، تأکید می کند که 20 کامیون بزرگ از مرز ترکیه عبور کرده و محموله تسلیحاتی این کامیون ها در انبارهای چند گروه مسلح فعال در شمال سوریه نگهداری می شود.
برخی کارشناسان سیاسی معتقدند که گروه های مسلح به علت برتری تجهیزاتی ارتش سوریه و برخورداری از نیروی هوایی، در میدان مبارزه با مشکل مواجه هستند .
در همین راستا یکی از مسئولان ارشد شورای نظامی عالی "ارتش آزاد" که از حمایت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و غرب برخوردار است، اعلام کرد : ارسال سلاح از طریق ترکیه برای مخالفان، پس ازانتشار خبر استفاده از سلاح شیمیایی شدت گرفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در میان سلاح هایی که به زودی از طریق مرز به سوریه منتقل خواهد شد ، سلاح های ضد تانک بسیار پیشرفته ای وجود دارد .
به گفته وی، برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هزینه سلاح های ارسالی به سوریه را تأمین می کنند.

ارسال محموله های سلاح برای گروه های مسلح و مخالفان در سوریه درحالی است که جنایات این گروه ها و کشتار مردم بی گناه سوریه به دست آنان به صورت روزانه ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها