سلفی های مصر: اردوغان بی شخصیت است

سلفی های مصر: اردوغان بی شخصیت است
پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 10:22

العالم - حزب النور شاخه سیاسی جریان سلفی در مصر، اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه علیه شیخ الازهر را منعکس کننده بی شخصیتی یک سیاستمدار دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مخالفت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با خلع محمد مرسی از قدرت و حمایت وی از اخوان المسلمین مصر کار را به جایی رساند که وی شیخ الازهر را به جانبداری از "کودتا" متهم کند و بگوید: تاریخ شیخ الازهر را لعنت خواهد کرد.

پیش از این انتقادات اردوغان از حکومت موقت مصر و حمایت های بی دریغش از اخوان المسلمین باعث تنش در روابط دو کشور شد و طرفین سفرای خود را فراخواندند و بسیاری از توافقات دو جانبه همکاری را لغو کردند.

معاون رئیس حزب " النور" اظهارات نخست وزیر ترکیه را منعکس کننده فقدان شخصیت یک سیاستمدار دانست. نادر بکار تصریح کرد که حزب النور از جایگاه الازهر و حکومت مصر حمایت می کند.

وی تاکید کرد بسیاری از کشورها در تلاشند تا مصر را درگیر هرج و مرج کنند، از این رو به دنبال ایجاد اختلافات در ارتش، کشتن نظامیان به دست معترضان و ترویج شایعات هستند.

در همین راستا، "احمد بن محمد الجروان"، رئیس پارلمان اتحادیه عرب نیز اظهارات اردوغان را توهین به احساسات مسلمانان دانست و اعلام کرد: این توهین غیرقابل قبول به یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین چهره‌های اسلام است و باید هر چه سریعتر پاسخ داده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها