تظاهرات گسترده ضد حمله به سوریه در نیویورک

تظاهرات گسترده ضد حمله به سوریه در نیویورک
جمعه 8 شهريور 1392 - 09:15

العالم - در ادامه مخالفت با اقدام نظامی علیه دمشق، صدها نفر با برگزاری تظاهرات در نیویورک ، انزجار خود را از حمله نظامی آمریکا به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، تظاهرکنندگان آمریکایی که برخی از آنان طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و برخی دیگر با اقدام کشورشان به جنگ دیگری در منطقه خاورمیانه مخالف بودند ، پنجشنبه شب با تجمع در میدان "تایمز اسکویر" شعارهایی با این مضمون خطاب به آمریکا و اروپا سر می دادند "  آمریکا ، ناتو ، دست از سر سوریه بردارید".

برخی از تظاهرکنندگان عکس هایی از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را دردست داشتند.

یکی از تظاهرکنندگان به نام خلدون مخول (43 ساله) که پزشک سوری است که از17 سال پیش مقیم آمریکاست ، پارچه نوشته ای با این مضمون دردست داشت که " سوریه و عراق ، همان دروغ ها ".

وی به خبرگزاری فرانسه گفت که این دروغ دیگری است و بسیاری از مردم به خاطر هیچ وپوچ جان خود را از دست می دهند. سلاح شیمیایی کجاست؟ تا کنون چنین سلاحی را نیافتیم ، سربازان آمریکایی به خاطر هیچ و پوچ جان خود را از دست می دهند.

براساس این گزارش ، برخی از تظاهرکنندگان سوری مسیحی نیز اعلام کردند که آنان باور ندارند که نظام بشار اسد از سلاح شیمیایی ضد مردم کشورش استفاده کرده باشد.

این تظاهرکنندگان ، عناصر تروریستی و طرف های خارجی را عامل استفاده از سلاح های شیمیایی ضد مردم سوریه معرفی کردند.

همچنین یک تظاهرکننده آمریکایی به نام "شارون ايوليس گفت" این مساله درمورد عراق نیز اتفاق افتاد".

وی تصریح کرد درسال 2003 ، مسئولان آمریکایی مدعی شدند که نظام صدام حسین دارای سلاح کشتار جمعی است تا حمله به عراق را توجیه کنند.

وی افزود" به اعتقاد من ، آمریکایی ها حق ندارند که به سوریه بروند".

همچنین "روبرت شينوالد" که استاد بازنشسته دانشگاه است ، مخالفت خود را با حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد و گفت :نمی خواهم که آمریکا وارد جنگی جدید در منطقه شود ، این مردم هستند که درصورت جنگ ، صرف نظر از وابستگی شان به هر طرفی ، متضرر می شوند".

درهمین حال تعدادی از سوری های مقیم آمریکا نیز در حمایت از گروههای تروریستی و حمله نظامی علیه سوریه در نیویورک تظاهرات کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها