تاثیر پایگاههای اینترنتی بر ناکامی نخست وزیرانگلیس!

تاثیر پایگاههای اینترنتی بر ناکامی نخست وزیرانگلیس!
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 12:23

العالم - مخالفت مجلس انگلیس با حمله نظامی به سوریه ، نگاه رسانه های این کشور را به سمت تاثیر پایگاههای اجتماعی بر ناکامی دولت کامرون برای جلب موافقت پارلمان سوق داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، سایت های ارتباط اجتماعی در ناکامی دولت انگلیس برای به دست آوردن موافقت مجلس در همراهی با آمریکا برای حمله به سوریه تاثیر بسزایی داشته اند.

"سو کامرون" در مقاله ای که در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف منتشر شد، نوشت: امروزه سیاستمداران مجبورند برای توجیه تصمیمات و موضع گیری های خود تلاش بیشتری انجام دهند. شکست دولت در به دست آوردن موافقت پارلمان نشان داد که نخبگان انگلیسی به سیاستمدارانشان اعتماد ندارند و برای دولت هم ثابت شد که قادر به مقابله با جریان سایت های ارتباط اجتماعی نیست و مردم از طریق این سایت ها مخالفت خود را با حمله به سوریه از یک سو و بی اعتمادی به سیاستمداران حاکم بر کشورشان را از طرف دیگر اعلام کردند.

در ادامه این مقاله آمده است: رای دهندگان، از رسانه ها، اخبار و اطلاعات را دریافت می کنند و از طریق سایت های اجتماعی در قبال آن موضع گیری می کنند. در این میان دولت ناچار است، به گونه ای موضع گیری کند که نظر رای دهندگان را تامین کند در غیر این صورت، مردم از طریق نمایندگانشان، جلوی حرکت دولت را می گیرند.

پارلمان انگليس هفته گذشته به طرح "ديويد کامرون" نخست‌وزير براي همراهي با آمريکا در اقدام نظامي عليه سوريه، رأي منفي داد.

پيشتر نيز نظرسنجي‌هاي متعددي از مخالفت اکثريت بزرگي از مردم با حمله به سوريه خبر داده بود.

نظرسنجي اخير هم نشان مي‌دهد 71درصد از انگليسي‌ها از اقدام پارلمان حمايت مي‌کنند. 72درصد از پرسش‌شوندگان هم گفته‌اند که فکر نمي‌کنند اين رأي خللي در روابط آمريکا و انگليس ايجاد کند، هرچند که دو سوم انگليسي‌ها هم مي‌گويند اگر هم روابط با آمريکا با اين رأي تيره شود، اهميتي براي آن‌ها ندارد.

اين نظرسنجي را موسسه «آي‌سي‌ام ريسرچ» به صورت تلفني و بين 1000 شهروند بزرگسال اهل انگليس، اسکاتلند و ولز بين روزهاي جمعه تا دوشنبه انجام داده است.

با وجود مخالفت‌هاي عمومي برخي اعضاي حزب محافظه‌کار انگليس از کامرون خواسته‌اند بار ديگر طرح خود را به پارلمان ببرد، اما "نيک کلگ" معاون ليبرال دموکرات کامرون اعلام کرد دليلي براي درخواست مجدد از پارلمان وجود ندارد و انگليس در اقدام نظامي عليه سوريه شرکت نمي‌کند.

پربیننده ترین خبرها