مأموریت ماهواره ایرانی "شریف ست" چیست

مأموریت ماهواره ایرانی
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 15:26

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ماهواره شریف‌ست آماده پرتاب است، تأکید کرد: این ماهواره با ماهواره‌بر "سفیر یک‌‌‌ــ‌‌بی" و با مأموریت عکس‌برداری از زمین به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رضا روستا آزاد" با اشاره به وضعیت نهایی طرح‌های کلان این دانشگاه به آخرین وضعیت ماهواره‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طراحی ماهواره دانشجویی "شریف‌ست" با وزنی کمتر از 50 کیلوگرم حاصل فعالیت‌های دقیق علمی و پژوهشی بیش از 100 نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم درباره زمان پرتاپ این ماهواره گفت: عملیات ساخت ماهواره شریف‌ست به اتمام رسیده و هم اکنون این ماهواره در نوبت پرتاب است.
وی تأکید کرد: تعیین زمان پرتاب این ماهواره به‌عهده سازمان فضایی است و این سازمان درباره زمان پرتاب تصمیم‌گیری خواهد کرد.
روستا آزاد با اشاره به دیگر ویژگی‌های پرتاب این ماهواره خاطرنشان کرد: شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی "سفیریک‌‌ــ‌‌بی" به فضا پرتاب می‌شود و مأموریت اصلی آن عکس‌برداری، تهیه تصویر رنگی و مخابره آن به زمین است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها