کارشناس صهیونیست: اطلاعات محرمانه اوباما اسد را متهم نمی کند

کارشناس صهیونیست: اطلاعات محرمانه اوباما اسد را متهم نمی کند
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 12:39

سردبیر ارشد اخبار کانال دو رژیم صهیونیستی اذعان کرد، اطلاعات محرمانه ای که آمریکا در خصوص حمله شیمیایی به غوطه دمشق در اختیار دارد، بیانگر نقش بشار اسد در این حمله نیست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "عراد نیر" گفت: "دولت آمریکا فعالیتهای رسانه ای گسترده ای را در دو جبهه دنبال می کند. رئیس جمهور آمریکا و نزدیکانش همواره در صدد قانع کردن کنگره  و افکار عمومی این کشور درباره اقدام نظامی علیه سوریه هستند. و رسانه های دولتی نیز به دنبال جلب رضایت جامعه آمریکا برای این اقدام می باشند."
وی افزود: "رسانه های آمریکایی 13 فیلم مختلف در رابطه با حمله شیمایی  به غوطه شرقی منتشر کردند. اما هیچ یک از این فیلمها هویت عاملان این جنایت هولناک را فاش نمی کند. و در آنها اسناد و مدارکی دال بر نقش ارتش سوریه در این حمله شیمایی دیده نمی شود."
این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: "اطلاعات محرمانه ای که دولت آمریکا در دست دارد نمی تواند ثابت کند که اسد در این حمله شیمیایی دست دارد؛ بشار اسد هم از این نقطه ضعف استفاده کرده است.
و همین امر، عامل اصلی ناکامی جان کری برای تشکیل ائتلافی برای حمله به سوریه است."
وی خاطرنشان کرد: "پیش از این فرانسه طرح آمریکا را برای اقدام نظامی علیه سوریه تایید می کرد اما اظهارات اخیر اولاند نخست وزیر فرانسه مبنی پیروی از رأی شورای امنیت در قبال سوریه، واشنگتن را غافلگیر کرد."
"اودی سیگل" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در در خصوص تعلل کاخ سفید برای اقدام نظامی علیه سوریه گفت: "40% از ساکنان اسرائیل ماسک ضد شیمیایی ندارند.و این معظل بزرگی است؛ اوباما و کری بطور ناخواسته پای اسرائیل را در بحران سوریه می کشانند.آنها حتی حمله احتمالی بشار اسد به اسرائیل را توجیه کردند."
وی خاطر نشان کرد: "دفتر رئیس کابینه، خبرهای مربوط به تلاش نتانیاهو برای تشویق و ترغیب اعضای آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) برای حمایت از طرح اوباما در کنگره آمریکا را نفی نمی کند و این اقدام اسرائیل را در خط مقدم رویارویی با سوریه قرار می دهد."
 

پربیننده ترین خبرها