اعزام محرمانه زنان از لبنان به سوریه

اعزام محرمانه زنان از لبنان به سوریه
يکشنبه 24 شهريور 1392 - 12:13

فعالیت محرمانه گروه های تروریستی برای جذب زنان لبنانی و اعزام آنها به سوریه برای جنگیدن در کنار گروه های تروریستی، در حال علنی شدن است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگاران برخی رسانه ها در شمال لبنان هنگام پوشش خبری در مراسم تشییع چند نفر از اعضای کشته شده تشکیلات موسوم به " گروه تلکلخ" متوجه حضور زنان نقابدار مسلح در این مراسم شدند. 
خبرنگاران ابتدا تصور کردند که این زنان مسلح از نزدیکان مقتولین هستند که برای ابراز خشم خود و تأکید بر پیمودن راه "خویشاوندانشان" سلاح به دست گرفته اند تا راه آنان را برای جنگ در سوریه ادامه دهند؛ ولی واقعیت این است که این زنان مسلح عضو یک گروه مسلح زنانه به نام " ناصر صلاح الدین" هستند؛ این گروه توسط افراد مرتبط با جبهه النصره (تشکیلات وابسته به القاعده در سوریه) برای جذب و اعزام زنان به سوریه تشکیل شده است.
"السفیر" نوشت: تا مدتی پیش تشکیل گروه های مسلح زنانه در شمال لبنان برای اعزام آنها به سوریه بسیار محرمانه بود ولی شبکه های اجتماعی اخیرا در حال ارسال عکسها و خبرهای این زنان مسلح هستند . 
چند دستگاه امنیتی در طرابلس و دیگر مناطق شمالی لبنان فعالیت های گروه ناصر صلاح الدین به ریاست زنی به نام اختصاری " م . ص " را پیگیری می کنند. خانم م. ص دارای مدرک فوق لیسانس علوم اسلامی است و از چند ماه پیش زنان لبنانی را برای اعزام به سوریه جذب می کند .
اطلاعات منتشر شده از سوی دستگاه های امنیتی لبنان حاکی است، رئیس گروه ناصر صلاح الدین که خویشاوند یکی از فرماندهان گروه های مسلح فعال در سوریه است ، اموال هنگفتی در اختیار دارد و توانسته در مدت گذشته بیش از 20 دختر را جذب کند که این دختران در باغ های نزدیک طرابلس دوره آموزش نظامی را می گذرانند و دو نفر از آنان به سوریه برای همکاری با جبهه النصره فرستاده شدند و هم اکنون در سوریه به سر می برند.

بر اساس این گزارش، این دختران از آمادگی کاملی برای اجرای مأموریت های نظامی در سوریه و لبنان برخوردار هستند، و برای همکاری با جبهه النصره منتظر هستند که به سوریه اعزام شوند.
مسئولان امنیتی شمال لبنان از جزئیات فعالیت گروه ناصر صلاح الدین مطلع هستند، و تلاش می کنند که از طریق مسئولان و معتمدان محلی این قضیه را به دور از هر گونه مشکل و درگیری حل و فصل کنند. 
یکی از معتمدان طرابلس در مصاحبه با السفیر گفت: تحولات شمال لبنان امیدبخش نیست و ما نگران عضویت برخی اقشار جامعه در گروه های "جهادی" هستیم؛ زیرا این مسأله برای جامعه خطرناک است.

پربیننده ترین خبرها