شیخ تکفیری از کویت فرار کرد

شیخ تکفیری از کویت فرار کرد
يکشنبه 24 شهريور 1392 - 15:12

"عدنان العرعور" شیخ تکفیری که با اتخاذ مواضع تند ضد سوریه توانسته شهرتی را برای خود کسب کند، پس از اطلاع از نارضایتی مردم و نمایندگان مجلس کویت پس از یک روز خاک این کشور را ترک کرد و سفر یک هفته ای خود را ناتمام گذشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جزئیات سفر "عدنان العرعور" مالک شبکه تکفیری "وصال" به کویت هنوز مشخص نشده است، ولی روزنامه کویتی"السیاسه" به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که العرعور با دعوت "خصوصی" وارد کویت شد و هنگام ورود به این کشور با هیچ مشکلی مواجه نشد. 
به گفته این منابع، مسئولان امنیتی کویت معتقد بودند که حضور العرعور در این کشور باعث بروز اختلاف و آشوب خواهد شد و العرعور نیز می دانست که خروجش از کویت بهترین راه حل است و تا زمانی که اوضاع منطقه تغییری نکرده است ، نمی تواند به کویت سفر کند.
بر اساس این گزارش، ورود العرعور به کویت با گذرنامه عربستانی صورت نگرفته و به احتمال  قوی وی با دعوت " محمد هایف " نماینده سابق مجلس کویت وارد این کشور شد تا در جلسه مرکز موسوم به "حمایت از انقلاب سوریه" شرکت کند، و مساله قابل توجه اینکه هایف هنگام خروج العرعور از کویت در فرودگاه وی را بدرقه کرد.

العرعور سوری است و در عربستان اقامت دارد. وی مفتی اصلی تکفیری ها در سوریه به شمار می آید.
منابع آگاه نیز اعلام کردند : العرعور دو روز پیش در دفتر " غنام الجمهور " نماینده سابق مجلس کویت با گروهی از نمایندگان سابق این مجلس و مبلّغان دیدار کرد، که در این دیدار اوضاع سوریه بررسی شد و کمک های مالی نیز جمع آوری و به العرعور تحویل داده شد، ولی یکی از منابع امنیتی جمع آوری کمک های مالی را به علت غیرقانونی بودن آن تکذیب کرد. 
کاربران شبکه های اجتماعی العرعور را " تکفیری و فتنه انگیز " توصیف و سفر وی به کویت را محکوم کردند.

یکی از نمایندگان مجلس کویت به نام "صفاء الهاشم" نامیدن العرعور با عنوان "عالم" را نادرست دانست و گفت: العرعور عالم دین نیست، و چیزی از مسائل دینی نمی داند و من بیشتر از العرعور به علوم دینی آگاهی دارم.
معصومه المبارک دیگر نماینده مجلس کویت نیز گفت : سایت یوتیوب ماهیت کریه ، عقاید تکفیری ، کینه توزی و فتنه انگیزی عدنان العرعور را برای همگان فاش کرد.
المبارک افزود : وزارت کشور کویت چرا در اوضاع ناآرام کنونی منطقه به چنین فردی که عقاید مخربی دارد، اجازه ورود به کشور را می دهد.
عبدالله التمیمی نماینده کویتی اعلام کرد : کویت به مقصد اخوانی ها و ارتش آزاد سوریه تبدیل شده است، و اگر مسئولان امنیتی اقدامی برای جلوگیری از ورود این افراد به کویت نکنند ، خودمان دست به کار می شویم.
عبدالله التمیمی ، العرعور را به دست داشتن در ریختن خون بسیاری از مسلمانان متهم کرد و گفت: حتی مخالفان میانه رو نظام سوریه نیز العرعور را قبول ندارند، و رسانه ها هم پیوسته به العرعور حمله می کنند.
خلیل الصالح دیگر نماینده مجلس کویت اظهار داشت: خطر اختلافات مذهبی و قومیتی منطقه را تهدید می کند، و ما باید مانع موفقیت فتنه گران شویم.
صالح عاشور عضو مجلس نمایندگان کویت نیز اعلام کرد : منطقه مرحله خطرناکی را پشت سر می گذراند و اجازه دادن به العرعور برای ورود به کویت در این شرایط اقدامی غیرمنطقی است.


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها