جبهه گیری شورای همکاری ضد مقاومت لبنان

جبهه گیری شورای همکاری ضد مقاومت لبنان
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 11:38

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درحالیکه تا کنون حتی یک مورد موضع گیری جدی و قاطع درقبال رژیم صهیونیستی نداشته اند، در نشست اخیر خود راهبردهای مقابله با حزب‌الله لبنان را تصویب کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس دراجلاس دیروز در ریاض (پایتخت عربستان) راهبردهای مقابله با افراد وابسته به حزب‌الله لبنان را که درکشورهای عضو این شورا اقامت دارند و مشغول به کار هستند ، تصویب کرد.
سرهنگ "هزاع مبارک الهاجری" معاون دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در امور امنیتی گفت: نمایندگان وزارت کشور اعضای این شورا در نشست یکشنبه، توصیه های تیم ویژه پیگیری معاملات مالی و تجاری حزب الله و مبارزه با تروریسم را تصویب کردند، و درباره ارائه این توصیه ها به نشست وزرای کشورهای عضو این شورا درآینده نزدیک به توافق رسیدند.
وی افزود این توصیه ها به مسائل مربوط به اقامت و معامله های تجاری و مالی مربوط می شود.
اولین نشست نمایندگان وزارت کشور اعضای شورای همکاری خلیج فارس اوایل ژوئیه گذشته به ایجاد تیمی برای بررسی معاملات مالی و تجاری حزب الله در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اختصاص داشت.

با این حال "غازي العمر" قائم مقام وزارت کشور کویت تأکید کرد که کشورش در مسیر تحرک ضد منافع حزب الله در کشورهای حوزه خلیج فارس حرکت نمی کند.
وی افزود: کویت با شکل ساختاری توصیه های تیم امنیتی وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس مخالف بوده ، ولی مخالفت خود را اعلام نکرده است.
العمر در گفتگو با روزنامه " الشرق الأوسط" آمادگی کشورهای حوزه خلیج فارس را از لحاظ امنیتی درصورت اقدام  نظامی علیه سوریه اعلام کرد و مدعی شد: کشورهای حوزه خلیج فارس فقط برای تحقق امنیت و ثبات تلاش می کنند اما آمادگی هر یک از کشورهای حوزه خلیج فارس به امکانات آن ها بستگی دارد.
وی همچنین اوضاع و شرایط منطقه را نامساعد توصیف کرد و گفت : مشکل این است که ما بازیگرانی مقتدر در منطقه نیستیم و از ما قدرتمندتر در منطقه وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها