افزایش ثروت سرمایه داران کلان در عربستان

افزایش ثروت سرمایه داران کلان در عربستان
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 12:22

درحالیکه اخیرا دومین فراخوان در عربستان برای افزایش دستمزد و حقوق مردم عادی در این کشور منتشر شده، گزارشها حاکی است که این کشور از نظر تعداد ثروتمندان و سرمایه داران نخستین رتبه را در خاورمیانه دارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشی که بانک UBS سوئیس ، سالانه درباره ثروت های سرمایه داران کلان منتشر می کند ، حاکی از آن است که بیشترین میزان سرمایه داران کلان و کارگزاران ثروتمند درسال 2012 ، متعلق به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

دراین گزارش آمده است که میزان ثروت و دارایی سرمایه داران کلان درکشورهای عربستان، امارات، کویت و قطر به نسبت 25 درصد افزایش داشته است.

به موجب این گزارش ، ثروت کلان بدین معناست که درآمد خالص یک فرد بالغ بر30 میلیون دلار باشد.

در این گزارش، میزان دارایی های ثروتمندان عربستانی که دست کم 1360 نفر از سرمایه داران کلان را شامل می شوند، حدود 285 میلیارد دلار است که درمقایسه با سال گذشته ، به میزان 17 درصد افزایش داشته است.

عربستان از نظر افراد ثروتمند و سرمایه دار کلان در منطقه خاورمیانه ، رتبه اول را داراست و تعداد افراد سرمایه دار و متمول دراین کشور ، 5300 نفر است که مجموع دارایی های آنان 880 میلیارد دلار است.

اما کشوری که بیشترین میزان ثروت های کلان را درمیان نوکیسگان دارد، امارات است که تعداد این افراد ، 59 درصد است.

کشور کویت نیز با حدود 845 میلیونر ، در رتبه سوم قرار دارد که مجموع دارایی های سرمایه داران کلان دراین کشور 145 میلیارد دلار است.

اخیرا فراخوانی در شبکه های اجتماعی برای افزایش حقوق و دستمزد در عربستان به راه افتاده و بسیاری از شهروندان عربستانی این فراخوان را دنبال می کنند، چرا که بسیاری از این شهروندان در تامین هزینه های زندگی روزمره خود با مشکلات روزافزونی مواجه هستند.

در دو ماه گذشته نیز فعالیت گسترده ای از سوی طرفداران این فراخوان با عنوان «دستمزد برای رفع نیاز کافی نیست» آغاز شد.

استقبال از این  فراخوان بسیار چشمگیر و فراتر از پیش بینی ها بود به صورتیکه در توییتر بیش از 17 میلیون نوشته درباره این موضوع در دو هفته آغاز این فراخوان در ماه ژوئیه منتشر شده است.

عربستان اجازه بررسی علنی این مشکلات را نمی دهد و ترجیح می دهد این مشکلات علنی نشود و برخی مسئولان سعودی معتقدند این فراخوان وجهه این کشور را خراب می کند.

"عبدالرحمن السدحان" دبیرکل هیأت وزیران عربستان این فراخوان در توییتر را محکوم و آن را «فتنه» ای توصیف کرد که آن را افرادی هدایت می کنند که به گفته او، خوش ندارند عربستان در میان کشمکش ها و درگیری های برخی از کشورها، در صلح و ثبات به سر ببرد.!!

پربیننده ترین خبرها