رژیم صهیونیستی فاز جدید یهودی سازی قدس را اغاز کرد

رژیم صهیونیستی فاز جدید یهودی سازی قدس را اغاز کرد
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 23:07

فلسطین اشغالی (العالم)- رژیم صهیونیستی در تازه ترین اقدام برای گسترش طرح های یهودی سازی قدس شریف، علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی جدید در قسمت جنوبی بیت المقدس، اقدام به احداث یک خیابان کرده که شهرک های صهیونیستی را از شمال الخلیل تا بحرالمیت به هم متصل می کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، از آغاز مذاکرات اخیر میان رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان این رژیم به صورت گسترده اقدام به ساخت صدها واحد مسکونی در کرانه باختری کرده است.
تازه ترین تحرکات رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح موسوم به قدس بزرگ علاوه بر احداث چندین مجتمع بزرگ مسکونی در منطقه جنوبی حد فاصل بیت المقدس و بیت لحم، ساخت یک خیابان است که شمال الخلیل را به بحر المیت متصل می کند.
"خلیل التفکجی" مسوول اداره نقشه برداری در بیت الشرق به خبرنگار العالم گفت: طرف صهیونیستی قصد دارد طرحی را که در سال 1983 با فرمان نظامی شماره 50 در مورد راهها تصویب کرده به انجام برساند. بر اساس این فرمان، کرانه باختری باید به خطوط طولی و عرضی تقسیم شود به این معنی که مناطق مسکونی فلسطینی ها در محاصره این خیابانها قرار بگیرند تا هنگام اتخاذ تدابیر امنیتی نتوانند در آن رفت و آمد کنند.
التفکجی افزود: رژیم "اسرائیل" همچنین طرح بزرگتری در دست اجرا دارد که در سال 1979 به تصویب رسانده که بر اساس آن باید برای یک میلیون شهرک نشین صهیونیست خانه بسازد. در همین راستا علاوه بر افزایش شهرک سازی در کرانه باختری، میان منطقه ساحلی و غور اردن یک ارتباط امنیتی و اقتصادی ایجاد کرده است.
به دنبال اقدامات رژیم صهیونیستی، فلسطینیان با اعلام اعتراض به طرحهای یهودی سازی، از سران تشکیلات خودگردان خواستند مذاکرات را که باعث بحرانی شدن اوضاع فلسطین شده، متوقف کند زیرا این مذاکرات فقط به نفع رژیم صهیونیستی است که از گفتگو به جز اخذ مجوز برای اجرای طرحهای یهودی سازی قدس و سرقت باقیمانده اراضی فلسطین برای شهرک سازی چیز دیگری نمی خواهد.
"زکی ابوطاعه" مدیر موسسه ایسال در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: نگرانی هایی درباره تاثیر منفی هرگونه مذاکرات بر ساکنان بیت المقدس در سایه موج شهرک سازی و عملیات یهودی سازی و محاصره مسجد الاقصی وجود دارد. زیرا این اقدامات باعث سلب اعتماد و ایجاد نگرانی می شود.از همین رو ما با توجه به آنچه درحال رخ دادن است با مذاکرات مخالف هستیم.
وی افزود: مقامات رژیم صهیونیستی به سرعت درحال گسترش طرحهای اشغالگرانه خود در کرانه باختری هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها