گزارش روزنامه تونسی درباره قربانیان جهاد نکاح

گزارش روزنامه تونسی درباره قربانیان جهاد نکاح
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 12:24

روزنامه تونسی الشروق گزارشی را درخصوص قربانیان جهاد نکاح در سوریه منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الشروق تونس در مطلبی با اشاره به پدیده "جهاد نکاح" که ده ها تن از دختران تونسی در سوریه قربانی آن شده و باردار به کشورشان بازگشتند، نوشت :  طبق اعلام منبعی امنیتی ؛ چند دانشجوی دختر تونسی با وجود تحصیلات دانشگاهی، فریب خوردند و برای عمل کردن به فتوای شرم آور "جهاد نکاح" به سوریه فرستاده شدند.

این روزنامه تونسی با اشاره به خبرهایی که اخیرا در خصوص بازگشت دختران تونسی باردار از سوریه منتشر شده، خاطرنشان کرد: همه این دختران باردار به تونس بازنگشتند، زیرا دو نفر از این دانشجویان در ابتدای بارداری سقط جنین کردند و بقیه دانشجویان نیز مانع بارداری خود شدند. 
الشروق به نقل از یکی از دختران قربانی جهاد نکاح، نوشت:  سه زن نقابدار جلسات محرمانه ای را برای ما برگزار می کردند و ما فقط یک بار چهره این سه زن را دیدیم و هنگامی که از آنها درباره دلیل پوشاندن چهره خود سؤال کردیم، گفتند که تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند، و نگران حمله ناگهانی نیروهای امنیتی به مسجد می باشند.

وی ادامه داد: من 3 نفر از دوستانم را قانع کردم تا در این جلسات حاضر شوند؛ در مجموع 15 دختر در این جلسات حضور می یافتند.   
یکی دیگر از این قربانیان درباره حوادثی که در سوریه با آنها مواجه شده، می گوید: من و جوانی مصری کاغذی را امضا کردیم؛ فکر می کردم که برای همیشه در کنار هم باقی خواهیم ماند ولی او دو هفته بعد مرا به صورت شفاهی طلاق داد  و از پس دادن آن کاغذ به من امتناع کرد؛ پس از آن دوستش را که "ابو یزن" نام داشت همراه خود آورد تا همان تجربه را دوباره تکرار کنم البته اینبار بدون عقد.

اظهارات اخیر مسئولان تونسی و خبرهای منتشر شده در رسانه های این کشور درباره بازگشت ده ها تن از دختران قربانی این پدیده شوم از سوریه، جنجال بسیاری را در خصوص این پدیده شوم به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش ها برخی از دخترانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند، باردار شده و برخی دیگر به بیماری ایدز مبتلا شده اند.

"لطفی بن جدو" وزیر کشور تونس هفته قبل در سخنانی در برابر مجلس این کشور با اشاره به سرنوشت تأسفبار دختران تونسی که تحت عنوان جهاد نکاح به سوریه اعزام شده اند، از فعالیت گسترده برخی جریانها و تشکیلات تونسی در این زمینه خبر داد.

بن جدو گفت: دختران تونسی که تحت عنوان جهاد نکاح به سوریه رفته اند، درحالی به تونس باز می گردند که از جنگجویان خارجی در سوریه باردار شده اند.
وی تأکید کرد: "ده ها و صدها جنگجو به این دختران تحت عنوان جهاد نکاح تعرض می کنند، و آنها درحالی به تونس باز می گردند که ثمره این ارتباطها را با خود حمل می کنند .. و ما هم دست و پا بسته ناظر این مسائل هستیم.
بن جدو اظهار داشت: وزارت کشور از مارس گذشته از سفر 6 هزار تونسی به سوریه جلوگیری کرد، و 86 نفر را که شبکه هایی را برای اعزام جوانان تونسی به سوریه برای جهاد ایجاد کرده بودند، دستگیر کرد.
وزیر کشور تونس تأکید کرد: برخی سازمان های حقوقی تونسی، با اعتراض به جلوگیری وزارت کشور از اعزام جنگجو به سوریه، ما را غافلگیر کردند.
بن جدو افزود: جوانان ما در جنگ سوریه در خط مقدم قرار داده می شوند؛ و به آنها آموزش داده می شود که چگونه به شهرها حمله کنند و دست به غارت بزنند.
در 19 آوریل 2013 شیخ عثمان بطیخ مفتی وقت تونس اعلام کرد که 16 دختر تونسی برای جهاد نکاح به سوریه فرستاده شده اند.
شیخ بطیخ که مدت کوتاهی پس از این اظهارات از سمت خود برکنار شد، به شدت از اینگونه اقدامات انتقاد کرده بود.
رسانه های تونسی نیز اخیرا از اعزام صدها دختر از این کشور به سوریه خبر داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها