واکنش تونس به‌جهاد نکاح وتشکیل ستاد نه به وهابیت

واکنش تونس به‌جهاد نکاح وتشکیل ستاد نه به وهابیت
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 17:42

اتحادیه ائمه جمعه و جماعات تونس، "نورالدین الخادمی" وزیر امور دینی در دولت موقت تونس را به سبب حمایت از مفتیان "جهاد نکاح" پای میز محاکمه کشاند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فاضل عاشور" دبیرکل اتحادیه ائمه جمعه و جماعات تونس، روز چهارشنبه اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد از نورالدین الخادمی وزیر امور دینی تونس اقامه شکایت کند و او را به اتهام حمایت از شماری از مفتیان که فتوا به جواز جهاد نکاح داده اند، به دادگاه بکشاند، زیرا این فتواها سبب شد شمار زیادی از زنان تونسی به سوریه سفر کنند و باردار به کشور برگردند.

عاشور، وزارت امور دینی را مسئول ناکامی در اداره مساجد و مدارس قرآنی در کشور دانست و تصریح کرد که اتحادیه ائمه جمعه و جماعات در پی تشکیل ستادی در همه مساجد کشور، تحت عنوان "نه به وهابیت" است.

"لطفی بن جدو" وزیر کشور دولت موقت تونس، به تازگی تاکید کرده بود که شماری از دختران تونسی، پس از تن دادن به "جهاد نکاح" در سوریه، باردار به تونس برگشتند.

وی که در حضور اعضای مجلس موسسان سخن می گفت، خاطر نشان کرد: شماری از دختران که به منظور جهاد نکاح به سوریه سفر کرده بودند، پس از آن که به طور میانگین روزانه با 20 تا 30 تن و گاه تا 100 نفر از عناصر جبهه النصره همبستر شدند، باردار به کشور بازگشتند.

جهاد نکاح و سفر جوانان تونسی از این کشور برای جنگ در سوریه، دو دغدغه اجتماعی بسیار مهم مردم این کشور در ماه های اخیر بوده اند.

گفته می شود بیش از 12هزار تونسی با هزینه قطر و عربستان و همکاری نزدیک سازمان اطلاعات ترکیه اکنون در سوریه مشغول جنگ با ملت، دولت و ارتش این کشور هستند و تاکنون صدها تن از آنها کشته و زخمی شده اند. بیشتر این تونسی ها عضو جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام بوده و در مناطق شمالی این کشور در نزدیکی مرزهای ترکیه فعال هستند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها