تلاش نیروهای امنیتی مصر برای پاکسازی صحرای سینا

تلاش نیروهای امنیتی مصر برای پاکسازی صحرای سینا
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:10

العالم - در ادامه تعقیب عناصر مسلح مستقر در صحرای "سینا"، نیروهای امنیتی مصر در عملیات گسترده ای در چند منطقه از این صحرا، چند خانه و مکان استقرار عناصر تروریست ها را ویران کردند.

 به گزارش پایگاه خبری العالم، نیروهای امنیتی مصر با یورش به روستایی در مرز این کشور با رژیم صهیونیستی، 14 خانه و 13 مکان اختفای عناصر مسلح تروریستی تحت تعقیب را ویران و چند محموله سوخت آماده قاچاق به نوار غزه را منهدم کردند.

اهالی روستای المهدیه در صحرای سینا گفتند که خانه و دفتر "شیخ ابراهیم المنیعی" رئیس اتحادیه قبایل مستقل سینا و منزل فرزند وی نیز از جمله منازل ویران شده است.
به گزارش الیوم السابع، منابع امنیتی مصر تاکید کردند که عملیات تعقیب عناصر فراری و یا متهم به تحریک به اقدامات خشونت آمیز، با آرامش کامل در شهر العریش، برخی مناطق شهر الشیخ زوید، روستاهای مرزی و شهر بئر العبد، در صحرای سینا در حال انجام است.

 مرکز امنیتی شمال سینا در بیانیه ای خبری اعلام کرده که نیروهای امنیتی مصر توانسته اند یکی از عناصر تحت تعقیب را که به مرکز پلیس در بئرالعب حمله کرده بود به همراه چند تن از قانون شکنان بازداشت کنند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی مصر همچنین موفق شدند31 نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر و سلاح سرد را در این منطقه بازداشت کنند.
نیروهای امنیتی مصر در حالی دست به عملیات در صحرای سینا زده اند که ارتش و پلیس مصر نیز در شمال سینا بی وقفه در تعقیب افراد مسلح هستند.

به گزارش منابع مصری، عملیات اخیر ارتش مصر با مشارکت گسترده بالگردهای نظامی، خودروهای زرهی و همکاری مردم منطقه همراه است و علاوه بر جریان های تروریستی، گروه های بزرگ قاچاقچی نیز از حملات اخیر ارتش مصر ضربات سختی دریافت کرده اند. این گروه ها در طول چهل سال گذشته در یک فضای به نسبه امن و دور افتاده، حجم انبوهی از انواع مواد مخدر را با کارتل های بزرگ اسرائیلی مبادله می کردند و صحرای سینا را به مرکز بزرگ کشت حشیش و تریاک با کیفیت بسیار بالا مبدل کرده بودند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها