تغییرات گسترده بوتفلیقه در سازمان اطلاعات الجزایر

تغییرات گسترده بوتفلیقه در سازمان اطلاعات الجزایر
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 21:21

وزارت دفاع الجزایر، تغییر و تحولات منطقه ای و بین المللی را عامل تغییراتی دانست که "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهور الجزایر، در بخش های مختلف سازمان اطلاعات که زیرنظر ارتش است، انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله "الجیش" (ارتش) ارگان ارتش الجزایر، در ماهنامه اخیر خود نوشت: تغییراتی که بوتفلیقه در سازمان های امنیتی انجام داد، در ادامه روند بهسازی و نوسازی ارتش ملی صورت می گیرد و در این مجال، شرایط منطقه ای و تحولات بین المللی نیز مدنظر قرار گرفته است.

ارتش، سپس از کسانی که به دنبال تاویل و تفسیر این اقدام بوتفلیقه در مطبوعات وابسته به خود هستند، خواست به جای این گونه جریان سازی ها، به واقعیت ها چشم بگشایند تا حیثیت و قدرت نهادها و سازمان های حکومتی که به همه الجزایری ها به یک چشم می نگرند، حفظ شود.

در این مقاله، ارتش الجزایر نجاتبخش نظام جمهوری از فروپاشی در برابر تروریسم معرفی و تاکید شده است که الجزایر توانست صلح و امنیت و ثبات را با تکیه بر حکمت و درایت بوتفلیقه برقرار کند و منافع فراگیر ملی را محقق سازد.

بوتفلیقه دو هفته پیش، تغییراتی گسترده در سازمان اطلاعات این کشور به وجود آورد و در اصلاح فرماندهی نیروهای مسلح نیز احمد قاید صالح رئیس ستاد ارتش را به عنوان معاون خود برگزید.

گفتنی است بوتفلیقه که از یک دوره درمان پس از سکته قلبی از فرانسه به کشورش بازگشته است، تلاش دارد تا ساختار سیاسی الجزایر را به گونه ای سازماندهی کند که گروه های افراطی و تروریستی وابسته به قطر و عربستان نتوانند آسیبی به این کشور وارد کنند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها