روسیه اسناد حمله شیمیایی را به آمریکا داد

روسیه اسناد حمله شیمیایی را به آمریکا داد
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 18:53

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اسناد مربوط به حمله شیمیایی گروه های مسلح در سوریه را به همتای آمریکایی خود داده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" تاکید کرد: پس از آن که سازمان ملل تحت فشار برخی اعضای شورای امنیت به درخواست دمشق برای اعزام بازرس به منظور تحقیقات درباره حادثه حمله شیمیایی خان عسل پاسخ نداد، روسیه به درخواست دولت سوریه به تحقیق درباره این حادثه پرداخت و نتایج این تحقیقات کاملا در اختیار شورای امنیت و عموم قرار گرفته است.
وی در مصاحبه با "واشنگتن پست" خاطرنشان ساخت: بر اساس نتایج این تحقیقات، گاز سارین استفاده شده در حمله شیمیایی به شهر حلب دست‌ساز بود، و روسیه مدارکی دارد که نشان می‌دهد گاز سارین استفاده شده در تاریخ 21 اوت در شهر دمشق نیز از همان نوع، البته با غلظت بالاتر است.

لاوروف دراین باره به نامه سرگشاده شماری از کارمندان سابق سی آی ای و پنتاگون به اوباما اشاره کرد، که ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را دروغ دانسته اند.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: روسیه مصمم است که متحد سوریه بماند اما تاکیدی بر باقی ماندن بشار اسد در قدرت ندارد.

سوریه به همه تعهدات خود عمل کرده است
وی با این حال تأکید کرد: دولت سوریه به همه تعهدات خود بر اساس کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی عمل می‌کند.
لاوروف خاطرنشان کرد: در ژنو با جان کری وزیر خارجه آمریکا توافق کردیم که قطعنامه‌ای در شورای امنیت در حمایت و تقویت تصمیمات کنوانسیون منع سلاح‌ شیمیایی تصویب کنیم. ما درباره هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی در سوریه بسیار جدی خواهیم بود و این مسائل بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل در شورای امنیت مطرح خواهد شد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: روسیه تاکید دارد که این جنگجویان سوری بودند که در تاریخ 21 اوت از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند.
وی همچنین در ارتباط با امکان انتقال خشونت‌ها از سوریه به منطقه قفقاز در روسیه گفت: افراط گرایان در سوریه از بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله روسیه و حتی از آمریکا آمده‌اند؛ این افراطگران در سوریه تجاربی را به دست می‌آورند که پس از پایان بحران سوریه از این تجارب در دیگر مکان‌ها و در درجه اول در کشورهای خود استفاده خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها