آتش زدن محتویات دو کلیسا در سوریه

آتش زدن محتویات دو کلیسا در سوریه
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 22:04

عناصر مسلح وابسته به سازمان القاعده، با یورش به دو کلیسا در سوریه محتویات آن ها را به آتش کشیدند و صلیب یکی از کلیساها را در شهر الرقه در شمال سوریه سرنگون کرده، پرچم خود را بر فراز کلیسا نصب کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رامی عبدالرحمان" رئیس مرکز موسوم به دیده بانی حقوق بشر سوریه اظهار داشت: عناصر مسلح وابسته به گروه "دولت اسلامی عراق و شام" که کنترل منطقه الرقه را در دست گرفته اند، محتویات دو کلیسا را به آتش کشیدند.

وی افزود: آن ها همچنین صلیب یک کلیسا را پایین کشیده و پرچم دولت اسلامی عراق و شام را بر فراز کلیسا نصب کردند و سپس محتویات کلیسا را آتش زدند.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام از ماه مارس گذشته، شهر الرقه را اشغال کرد، و با تصرف ساختمان استانداری، آن را به مقر فرماندهی این سازمان تروریستی تبدیل کرد.

عناصر این گروه وابسته به القاعده علاوه بر کشتار مردم و مخالفان خود، اقدام به آدم ربایی و سرقت نیز می کنند.

آن ها پیش از این "پائولو دالولیو" کشیش ایتالیایی را که سعی داشت برای آزادی ربوده شدگان میانجی گری کند ربودند؛ و از زمان ملاقات این کشیش با سرکرده این گروه تروریستی، دیگر خبری از او شنیده نشد.

از اواسط ماه مارس سال 2011 تاکنون، عملیات گروه های مسلح تروریست در سوریه، سبب ویرانی شمار زیادی از اماکن زیارتی و عبادتگاه ها و همچنین چند کلیسا شده است.

دیده بان حقوق بشر تأکید کرد که گروه های مسلح در سوریه، در استان ادلب در شمال غربی این کشور یک حسینیه را منهدم کردند. در ماه های نوامبر و دسامبر سال 2012 نیز دو کلیسا در ریف اللاذقیه در غرب سوریه، غارت شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها