دیدگاه حماس درباره دخالت احتمالی مصر در غزه

دیدگاه حماس درباره دخالت احتمالی مصر در غزه
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 23:02

قاهره(العالم) ـ معاون دفتر سیاسی حماس مداخله نظامی مصر برای حمایت از هر گونه شورش در نوار غزه به منظور پایان دادن به حکومت حماس را بعید دانست.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، موسی ابومرزوق گفت: ارتش مصر بر اساس توافقنامه های مشخص در منطقه سینا مستقر است و هرگز مغایر با مواضع ثابت کشورش نسبت به مساله فلسطین با ملت فلسطین برخورد نمی کند.
ابومرزوق افزود: غزه مشمول توافقنامه کمپ دیوید بود لذا می شد همزمان با سینا، غزه را نیز آزاد کرد؛ اما متاسفانه از آن فرصت استفاده نشد.
وی خاطرنشان کرد که اوضاع مصر متفاوت با غزه است و نمی توان این دو را با یکدیگر مقایسه کرد، حماس یک جنبش ملی است که از طریق محبوبیتش در میان مردم به قدرت رسید و در روند مقاومت هزاران شهید تقدیم کرده است. 
خبرگزاری "سما" به نقل از معاون دفتر سیاسی حماس نوشت: کسی در فلسطین نمی تواند جایگاه مصر را نادیده بگیرد، ما نیازمند مصر و تلاش آن هستیم، هرگز با آن دشمنی نکرده و در امور این کشور دخالت نمی کنیم، امنیت مصر، خط قرمزی است که هیچ طرف فلسطینی از جمله حماس به آن ضربه نمی زند.
ابومرزوق درباره بحران ناشی از بسته شدن گذرگاه رفح میان غزه و مصر گفت: تصمیم فعال سازی گذرگاه رفح مربوط به مصر است که نیازمند اراده سیاسی برای رفع موانعی مانند پایان چنددستگی میان فلسطینیان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها