ترس مشترک اعراب و صهیونیستها از نزدیک شدن ایران و آمریکا

ترس مشترک اعراب و صهیونیستها از نزدیک شدن ایران و آمریکا
دوشنبه 8 مهر 1392 - 18:46

نویسنده و روزنامه نگار عرب از ترس مشترک برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی از نزدیک شدن روابط آمریکا و ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی امروز (دوشنبه) در مقاله ای به قلم بسام البدارین نوشت: اسرائیلی ها عملا خودشان را با ترکیه و باشگاه کشورهای منطقه (خلیج فارس) و اردن و برخی جریانهای لبنانی در اردوگاهی یافته اند که احتمال می رود، بعد از دیدار اوباما و روحانی شکست های زیادی را در آینده متحمل شود.
البدارین خاطرنشان کرد که مطبوعات "اسرائیل" آشکارا از معادله نزدیک شدن این رژیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس بعد از نزدیک شدن ایران و آمریکا سخن می گویند.
وی ادامه داد: دولتهای عربی که خواستار سرنگونی نظام سوریه و به انزوا کشاندن ایران بودند، اکنون همانطور که "محمد الحدید" فعال سیاسی اردنی گفته، خود را در برابر واشنگتن در جایگاه "همسر فریب خورده" یافتند. این فعال سیاسی اردنی اذعان کرده است که در روزهای اخیر امتیازاتی به نفع ائتلاف ایرانی سوری به ثبت رسیده است.
البدارین تأکید کرد: به همین علت الحدید و دیگر ناظران توانستند علائم و نشانه های شوک و حیرت دولتهای عربی را بعد از یک سری تعارفات آمریکا و ایران دریابند؛ نظام بشار اسد امروز سعی دارد با متمرکز شدن بر پرونده "دشمن مشترک" برای همه طرفها که در جریان های جهادی موجود در سوریه نمایان می شود، از این مسئله بهره برداری کند.
این نویسنده عرب خاطرنشان کرد: تحولات اخیر بسیاری از کشورهای عربی را دچار رعب و وحشت کرده، پیامدهای تفاهم های اوباما و روحانی همچنان در صدر مسائل قرار دارد و در نتیجه این وضع و نفوذ جدید ایران، معادلات در چند منطقه از جمله لبنان ، اردن و سرزمینهای فلسطینی تغییر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها