دادگاه عربستان طلاق پیامکی را به رسمیت شناخت!

دادگاه عربستان طلاق پیامکی را به رسمیت شناخت!
سه شنبه 9 مهر 1392 - 19:47

دادگاه عمومی مدینه منوره، بر مبنای پیامکی که یک مرد به شوخی برای همسرش فرستاده بود، برای زن قرار طلاق صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عکاظ عربستان در سایت خود نوشت: یک زن کمتر از 20 ساله با سابقه 10 ماه زندگی مشترکش با مراجعه به دادگاه علیه شوهر خود دعوای طلاق اقامه کرد.

این زن پیام کوتاهی را به دادگاه ارائه کرد که شوهرش برای وی فرستاده و در آن سه بار نوشته بود: " تو را طلاق دادم".

مرد بعد از احضار به دادگاه اقرار کرد ادعای همسرش صحیح است و او چنین پیامکی برای وی فرستاده بود، اما تاکید کرد قصدی از این کار نداشته و نمی خواهد به زندگی مشترکش پایان دهد و تنها به عنوان شوخی این پیام را برای همسرش ارسال کرده است. اما بر خلاف خواسته مرد، قاضی دادگاه پیامک مذکور را در حکم طلاق بائن دانسته و زن را مطلقه اعلام کرد.

این حکم در حالی صادر شده است که به گزارش روزنامه الشرق عربستان، علمای فقه سعودی تأکید می کنند که پیام الکترونیک با دستخط - که مورد قبول فقه می باشد - هیچ تفاوتی ندارد و به دنبال پیشرفت تکنولوژی، طلاق از طریق نوشته و دستخط، به پیام الکترونیک تبدیل شده است و اینگونه وسائل در دسترس همگان قرار دارد و همه با آنها آشنا هستند. بر این اساس هرگاه مردی همسرش را با ارسال متنی طلاق دهد و هدفش عملا طلاق دادن همسرش باشد، این طلاق صحیح است. اما در صورتی که قصد انجام طلاق را نداشته باشد، آن طلاق واقع نمی شود. به همین دلیل علمای سعودی صحت طلاق از طریق پیامک را وجود "نیت" فرد برای این کار می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها