چهره 1.2 میلیارد کاربر فیسبوک در یک عکس!

چهره 1.2 میلیارد کاربر فیسبوک در یک عکس!
چهارشنبه 10 مهر 1392 - 14:50

فیسبوک بیش از 1 میلیارد کاربر دارد که تقریباً به اندازه جمعیت هند است و به نظر می رسد که جمع کردن آنها در یک صفحه وب غیرممکن باشد. ولی یک نفر این کار را کرده است.

پروژه جدیدی به نام "چهره های فیسبوک" وجود دارد که تصویر پروفایل 1.27 میلیارد کاربر فیسبوک را در یک سایت جمع کرده است و آنها را به ترتیب زمان پیوستن به این شبکه اجتماعی مرتب کرده است. کاربران می توانند از طریق فیسبوک وارد شوند و عکس خود را در یک صفحه ببینند و مشاهده کننده که نسبت به دوستانشان در کجا قرار دارند.

در نگاه اول، این سایت شبیه به صفحه نویزدار رنگی با پیکسل های سفید دیده می شود. ولی اگر کاربر برای دیدن عکس هر نفر زوم کند، می تواند صفحه فیسبوک فرد موردنظر را ببیند. البته یادتان باشد که ترافیک این سایت سنگین است و ممکن است کند باشد.

این سایت هفته گذشته راه اندازی شد و توسط ناتالیا روجاس اهل بارسلونای اسپانیا ساخته شده که خود را تکنولوژیست خلاق می نامد.

او می گوید: «هنگام کار با API فیسبوک متوجه شدم که راهی برای دسترسی به اطلاعات عمومی همه با الگوریتمی بسیار ساده وجود دارد. در آن زمان به این فکر افتادم که می توانم کار زیبا و جالبی با این اطلاعات انجام بدهم. بنابراین نشستم و کد این برنامه را نوشتم.»

روجاس می گوید که قوانین محرمانگی فیسبوک را نشکسته، زیرا او نام، عکس یا اطلاعات خصوصی کسی را ذخیره نمی کند. فقط پروفایل های عمومی فیسبوک را لینک می کند. همچنین می گوید که هنوز حرفی از این سایت اجتماعی نشنیده و این خبر خوبی است. او می گوید که یک سال و نیم طول کشیده تا کد این سایت را بنویسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها