وزیر اطلاع رسانی سوریه:

حمله به سوریه از 2006 آغاز شد

حمله به سوریه از 2006 آغاز شد
چهارشنبه 10 مهر 1392 - 18:49

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: حمله به سوریه از سال 2006 و پس از پیروزی حزب الله لبنان در برابر صهیونیست ها آغاز شد؛ با این بهانه که سوریه شریک حزب الله در آن پیروزی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه، گفت: برنامه عملی حمله به سوریه بعد از پیروزی مقاومت لبنان در برابر صهیونیست ها در جنگ 33 روزه تابستان 2006 آغاز شد.

الزعبی در گفتگو با شبکه خبری روسیه، وجود جنگ داخلی، دینی یا فرقه ای در سوریه را رد کرد و گفت: ویژگی ها و تعاریف این جنگ ها با اوضاع سوریه انطباق ندارد.

وی تاکید کرد که دمشق با پیوستن به معاهده منع تسلیحات شیمیایی به ابتکار روسیه پاسخ مثبت داده است و "همانند گذشته" به تمام تعهدات بین المللی خود و قطعنامه 2118 شورای امنیت در خصوص نابودی زرادخانه شیمیایی وفادار خواهد ماند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره نشست ژنو2 گفت: ما به عنوان تصمیم گیرنده اصلی برگزاری نشست سوری- سوری، آمادگی بدون پیش شرط خود برای شرکت در این نشست را اعلام کرده ایم.

وی هر گونه گفتگو با القاعده و جبهه النصره را رد کرد و گفت: ما با سوری هایی گفت گو می کنیم که دستشان به خون مردم این کشور آلوده نیست و طرف های خارجی را به حمله به سوریه و دخالت در امور داخلی این کشور دعوت نکرده باشند.

 

پربیننده ترین خبرها