قرضاوی ژنرال السیسی را به «خون ریز» تشبیه کرد

قرضاوی ژنرال السیسی را به «خون ریز» تشبیه کرد
جمعه 12 مهر 1392 - 17:06

شیخ یوسف قرضاوی که مواضعش در مورد تحولات جهان عرب دشمنان بسیاری برایش تدارک دیده و القاب گوناگونی را برایش به همراه آورده است، در تازه ترین موضع گیری اش علیه دولت حاکم مصر، ژنرال عبدلفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر را به «خون ریز» تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوسف قرضاوی که عنوان رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را یدک می کشد، در تازه ترین اظهارات خود وزیر دفاع مصر را مورد حمله مجدد قرار داد و او را خون ریزی برشمرد که تاکنون هزاران مصری را کشته است.

به گزارش خبرگزاری آسیا، قرضاوی ضمن درخواست از مصری ها برای قیام علیه فرماندهان نظامی ارتش که رهبری سرنگونی مرسی را در دست داشتند، از آنها دعوت کرد تا از صبح روز جمعه به خیابان ها ریخته و طی روزهای شنبه و یک شنبه انقلاب از دست رفته خود را بازگرداند و علیه طاغوت ها انقلاب کنند!

قرضاوی که در نماز جمعه شهر دوحه در قطر سخن می گفت، ارتش مصر را مورد حمله قرار داد و با اشاره به شکست سال 1967 این ارتش از اسرائیل دلیل آن را ورود نظامیان به عرصه سیاست ارزیابی کرد و گفت: آنچه که از فیلم های منتشر شده از جلسات سیسی بر می آید، بیشتر نظامیان مصری با اقدامات ارتش مخالف هستند.

گفتنی است که قرضاوی بدون مجوز سران دوحه جرات هیچ گونه موضع گیری علیه هیچ کشوری را ندارد و به نظر می رسد که دور تازه حمله وی به دولت مصر، با چراغ سبز سران قطر صورت گرفته باشد که می خواهند همچنان از جریان اخوانی در منطقه به خصوص مصر حمایت کنند و یوسف قرضاوی نیز بلندگوی مذهبی آنها به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها