جنجال برده داری قطر و جام جهانی 2022

جنجال برده داری قطر و جام جهانی 2022
شنبه 13 مهر 1392 - 10:24

سوء استفاده از کارگران خارجی در قطر و مرگ تعدادی از آنها در جریان ساخت تأسیسات و باشگاه های ورزشی جام جهانی 2022، جنجال بسیاری را در محافل رسانه ای بین المللی به راه انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین امروز (شنبه) در مطلبی به قلم "مارینا هاید"، از فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" و "جوزف سپ بلاتر" رئیس آن به علت محدود دانستن جنبه های منفی برگزاری جام جهانی در قطر به گرمای فصل تابستان و همچنین سوء استفاده از کارگران خارجی در این کشور انتقاد کرد.

"مارینا هاید" نوشت: تأسیسات جام جهانی 2022 در یک کشور غیردمکراتیک و توسط بردگان بنا می شود. اما این قضیه برای بلاتر و معاونانش از اهمیت خاصی برخوردار نیست. آنها به گونه ای برخورد می کنند که گویی بزرگترین مشکل برگزاری جام جهانی در قطر، فقط دمای بالای هوا است.
وی افزود: من بر این باورم که آنچه برای این افراد از اهمیت برخوردار است تأثیر منفی برگزاری جام جهانی در زمستان، بر جام قهرمانان اروپا است؛ و آنها هرگزبه ساخت تأسیسات توسط بردگان در یک کشور غیر دمکراتیک فکر نمی کنند.
هاید در ادامه، فدراسیون بین المللی فوتبال را یک نهاد طفیلی (انگل وار) می داند که هر چهار سال یک بار خود را بر کشور برگزار کننده جام جهانی تحمیل می کند و میلیاردها دلار سود بدون پرداخت مالیات به جیب می زند و در این راه قوانین و اصول خود را زیر پا می گذارد.
مارینا هاید در پایان می نویسد: "جروم والک" دبیرکل فدراسیون بین المللی فوتبال در ماه آوریل اظهار داشت که ضعف دمکراسی گاهی در زمینه برگزاری جام جهانی مفید نیز هست که این اظهار نظر کاملا بیهوده و برخلاف توان فوتبال در زمینه بهبود وضعیت جهان است.

پربیننده ترین خبرها