انتقاد شدید حامد کرزی از عملکرد ناتو در افغانستان

انتقاد شدید حامد کرزی از عملکرد ناتو در افغانستان
سه شنبه 16 مهر 1392 - 07:35

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از ناتو به "دلیل ناکامی در آوردن ثبات در افغانستان" انتقاد کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم رئیس جمهور افغانستان در برنامه نیوزنایت بی بی سی گفت: "در عرصه امنیت، عملکرد ناتو باعث رنج افغانستان شد، جانهای بسیاری گرفته شد و هیچ پیشرفتی به دست نیامد و افغانستان امنیت ندارد."
کرزی گفت: تمرکز ناتو بر جنگ در روستاهای افغانستان، به جای هدف قرار دادن پایگاه‌های امن طالبان در پاکستان، نادرست بوده است.
وی که فقط شش ماه دیگر به دوره ریاستش باقی مانده، افزود:"من خشنود نیستم که بگویم امنیت نسبی داریم. این چیزی نیست که به دنبال آن باشیم. آنچه ما می‌خواستیم امنیت کامل و جنگ مشخص و واضح بر ضد تروریسم بود."
کرزی با بیان اینکه حکومتش فعالانه با رهبران طالبان در حال گفت‌وگو است، افزود: :"آنها [طالبان] افغان هستند. اگر در صلاحیت رئیس جمهور یا دولت افغانستان باشد که آنها را در موقف یا سمتی دولتی بگمارد، این کار خواهد شد. اما در جایی که مردم افغانستان افراد را از طریق انتخابات به موقفی در ساختار حکومت می‌گمارند، طالبان باید بیایند و در انتخابات شرکت کنند."
رئیس جمهور افغانستان در مصاحبه خود اذعان کرد که در سال‌های پس از ورود نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان او روابط خوبی با جورج بوش رئیس جمهور وقت داشت.
آقای کرزی گفت: "در آن سالهای آغازین تفاوت نظر بسیار زیادی بین ما (با بوش) وجود نداشت. وخامت روابط ما از سال ۲۰۰۵ آغاز شد، زمانی که ما شاهد اولین کشتارهای غیرنظامیان بودیم، زمانی‌که ما دیدیم که جنگ بر ضد تروریسم در جایی که باید صورت بگیرد، صورت نمی‌گیرد."
آقای کرزی گفت که جنگ باید "بر ضد پناهگاه‌ها و مراکز آموزشی خارج از افغانستان صورت گیرد، نه اینکه سربازان آمریکایی و ناتو در قریه‌های افغانستان عملیات براه بیاندازند و به مردم افغانستان آسیب وارد کنند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها