رضایت سازمان منع سلاح شیمیایی از همکاری کامل دمشق

رضایت سازمان منع سلاح شیمیایی از همکاری کامل دمشق
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 16:53

رئیس سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، از "همکاری کامل" مقامات سوری در مراحل اولیه انهدام سلاح های شیمیایی در این کشور ابراز رضایت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، احمد اوزموگو رئیس سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در لاهه اعلام کرد: مسئولان سوری در نخستین مراحل انجام کار بازرسان به منظور انهدام سلاح های شیمیایی، "همکاری کامل" داشته اند.

وی افزود: سوریه 14 ماه جاری میلادی (22 مهر) به سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی می‌پیوندد.

اوزومگو تاکید کرد: دولت سوریه تمامی اطلاعات لازم درباره پایگاه‌های سلاح شیمیایی خود را به طور کامل در فهرستی تقدیم سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی کرده و با ما همکاری کامل را به عمل آورد و نقشه‌های مربوط به زرادخانه‌های خود را در اختیار ما قرار داد و کارشناسان نیز درباره درستی این اطلاعات تحقیق می‌کنند.

رئیس سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: ما از همه گروه‌های سوری خواستیم با ما همکاری کرده و در تحقق این ماموریت به بهترین شکل ممکن مشارکت داشته باشند، چرا که از بین بردن سلاح‌های شیمیایی به نفع همه گروه‌هاست. حتی اگر برخی از این گروه‌ها نیز همکاری به عمل ‌آورند، باز هم مطلوب است.

به گفته وی، بازرسان در روزها و هفته های آینده از 20 مرکز دیگر بازدید خواهند کرد و جدول زمانی انهدام سلاح های شیمیایی سوریه که نیمه سال 2014 را زمان پایان این کار اعلام کرده، قابل تحقق است، به شرط آن که کمک های بین المللی به این سازمان برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها